Nu we het er toch over hebben, waarom praten we niet over de details van het spelen van Super Smash Bros. Brawl via het internet?
Prima. Je kunt natuurlijk tegen anderen vechten. Ik wilde echter ook andere primaire vormen van online spelen aanbieden en heb uiteindelijk drie verschillende elementen gecreëerd: Versus (tegen elkaar), Co-op (samenwerken) en Share (delen) (document bekijken) . Zoals we eerder al bespraken, heb je bij Versus de mogelijkheid om tegen vrienden (With Friends) of willekeurige personen (With Anyone) te spelen. Natuurlijk kunnen spelers zich ook mengen in wedstrijden die voor iedereen toegankelijk zijn en kunnen twee spelers het tegen elkaar opnemen in uitdagingen als de Home-Run Contest.
Precies. Vervolgens biedt Co-op spelers de kans om samen te werken. Ze moeten teams vormen om mee te doen aan wedstrijden als de Team Multi-Man Brawl. Als je meedoet aan een Brawl, kun je niet alleen teams vormen met je vrienden, maar ook met willekeurige spelers, waardoor beide elementen van Versus en Co-op samenkomen.
De Share-functie stelt je tenslotte in staat om Snapshots (foto’s uit het spel) uit te wisselen of ze te laten verspreiden door Nintendo’s server.
De speltypen Versus en Co-op lijken me leuk, maar ik denk dat de Share-functie best eens het soort unieke plezier kan worden dat Smash Bros. Brawl kan bieden door gebruik te maken van het internet.
Inderdaad. Behalve Snapshots uitwisselen, kan een speler ook gebieden plaatsen en ontvangen die bewerkt zijn met de Stage Builder-functie (levelbouwer). Misschien moet ik eerst wat over deze functie zeggen, om een betere uitleg te kunnen geven.