Another one of the new fighting features is the Assist Trophy. (See document) Can you start me off with a brief explanation?
Let’s see, the Assist Trophy is a character that comes to your aid, and people that have played the previous Smash Bros. need only think of the Poké Ball to know what I’m talking about. During a match, a capsule-like object appears on the screen. If someone picks it up, different characters appear and either attack your opponent or perform a non-targeted attack, thus helping the player that picked up the item for a short amount of time.
The number of regular characters is impressive on its own, but the number of characters represented by the Assist Trophies is truly something.
Take Mr. Resetti from Animal Crossing or the dog from Nintendogs. How did you go about choosing these characters?
I remember you saying at the start of development that you couldn’t very well make a Nintendog fight. (See document)
Because we decided to approach the Assist Trophies as something more than a character that attacks your opponent, we were able to incorporate various characters into the game. The Nintendog, for example, simply bounds playfully toward the screen and offers no help at all. (laughs)
In other words, all it does is block the screen and prevent you from seeing for a few moments.
That’s the aesthetic we were aiming for, but blocking the screen is something you can’t normally get away with in a competitive game like this.
I see. You often talk about how Smash Bros. should be played like a sport, but with this game, you’re playing a sport in an area with lots of surprises.
From the player’s perspective, it must be fun to discover the things you’ve incorporated.