Goed idee. Ik vind dat onze grootste toevoeging.
Laten we het hebben over een paar van de nieuwe gevechtsmogelijkheden. Zullen we beginnen met de ‘Final Smash’?
Simpel gezegd is het een speciale beweging die maar één keer gebruikt kan worden. Tijdens een gevecht is er een kleine kans dat er een voorwerp verschijnt dat de Smash Ball heet. Door dit voorwerp op te pakken kun je de Final Smash van je personage gebruiken. Mensen die de vorige Smash Bros.-titel hebben gespeeld, hoeven zich alleen maar een sterkere, majestueuzere versie van de Hammer voor te stellen, om te begrijpen waar ik het over heb.
We hebben het al meerdere keren genoemd tijdens ons gesprek, maar ik geloof echt dat Smash Bros. is gemaakt met de minder getalenteerde spelers in gedachten, en het idee dat sterkere spelers het spel niet zouden moeten domineren is in alle facetten van het spel terug te vinden. Als jij en ik het gedurende tien wedstrijden tegen elkaar op zouden nemen, zou ik je bijvoorbeeld minimaal één keer knock-out kunnen slaan.
Denk je dat? (Lacht.) Als een jongen en zijn jongere broertje samen spelen, zullen ze op die manier allebei plezier hebben, ondanks de kloof tussen hun vaardigheidsniveaus. Dit wordt mogelijk gemaakt door handicaps of de frequentie van vallen en dergelijke aan te passen, maar vooral door de Final Smash.
Precies. Het kan het verloop van de wedstrijd in een oogwenk veranderen. Spelers zullen waarschijnlijk op de Smash Ball afstormen zodra deze in beeld verschijnt, en ik vermoed dat spelers enthousiaster zullen worden van het racen naar de Smash Bal dan van het gebruiken ervan.
“Als ik die Smash Ball te pakken krijg, kom ik terug in de wedstrijd!” “Deze aanval zal hem van zijn voeten blazen!” Het is geweldig om dit soort gedachten door de spelers heen te zien gaan, terwijl ze op de zwevende Smash Ball af schieten.
Het zal ze de nodige kriebels bezorgen. Het is alleen wel een beetje gemeen, wanneer die Smash Ball rondzweeft. Soms glipt hij op het laatste moment uit je vingers. (Lacht.)
En je moet vluchten, als iemand anders dan jij de Smash Ball weet te pakken. Hoewel iedereen juist heeft geworsteld om hem te pakken, heeft iedereen haast om te vluchten, zodra iemand hem in handen krijgt. Dit contrast maakt het spel extra interessant, door een grote mate van spanning te creëren tussen aanvallen en terugtrekken.
Juist. Het rammelt het ritme van de wedstrijd door elkaar. Eerlijk gezegd denk ik er al over om de Smash Ball te gebruiken sinds de allereerste Nintendo 64-versie van het spel.
Vanuit een conceptueel standpunt was het zelfs vroeger. Je zult wel weer gaan vragen: ‘Neemt deze vent me nou in de maling?’ Maar ik kan het bewijzen.
Ja. Er zijn feitelijk personages in de nieuwe serie van wie de stemmen dezelfde zijn als die we hebben opgenomen voor de Smash Bros.-titel voor de Nintendo 64. Er zijn opnames die we tijdens die opnamesessies hebben gemaakt voor Final Smashes, die onveranderd worden gebruikt in de huidige Smash Bros. Brawl.