Natuurlijk.
Precies. De software die bekend staat om het uitdelen van recepten en kookinstructies in een robotachtige, computergegenereerde stem, spraaksynthese genoemd. “Maak het vlees mals” bijvoorbeeld. Als je naar het liedje luistert dat ze voor ons hadden gemaakt, is het eerste wat je hoort: “Let’s Have a Brawl” .
Maar alleen de oorspronkelijke componist komt weg met dit soort speelsheid en ik was blij dat hij de moeite nam om met de oorspronkelijke gegevens uit het spel te werken om dit stuk te arrangeren.
De leidinggevende muzikant kwam mij zelfs hoogstpersoonlijk vertellen wat voor interessant liedje hij had gecomponeerd.
X, zeg je? Een van de eerste titels voor de Japanse Game Boy (uitgebracht in Japan in 1992)? Wat is de wereld toch klein! (Lacht.)
Nee, grapje. (Lacht.) Wist je, ik vond het liedje uit de tunnelscène in X echt heel leuk. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het Totaka-sans debuutliedje was. Hij werd beroemd als het model voor het “K.K. Slider”-personage uit Animal Crossing.
Dat wist ik ook niet, maar het blijkt zo te zijn. Het is een kort liedje en het heeft slechts een paar frasen, maar het is echt goed. Ik had het liedje zo al graag gebruikt, maar hij maakte een leuk arrangement dat geweldig klinkt.
Hoeveel mensen hebben er muziek gecomponeerd voor Super Smash Bros. Brawl, afgezien van degenen die simpelweg muziek bewerkt hebben of op andere manieren meegewerkt hebben?