Zeker. (Lacht.)
Telkens als we een nieuw deel maken, vergroten we het aantal personages en bij Smash Bros. Brawl gaat het echt alle perken te buiten. Ik denk dat het echter het beste is, als onze spelers zich van dit feit laten overtuigen door de Smash Bros. Dojo-website.
Toch wil ik het kort hebben over twee nieuwe personages, Snake en Sonic. Dit zijn uiteraard de eerste twee gasten in de wereld van Nintendo.
Dat klopt. Ik weet dat ik degene ben die geïnterviewd wordt, maar ik wil je graag vragen wat Nintendo ervan vond om buitenstaanders in het spel te hebben.
Iedereen kon er begrip voor opbrengen, omdat dat nu eenmaal de aard van Smash Bros. is. Er werd echter wel gediscussieerd over waar we de grens moesten trekken. Voor het grootste deel werd de kwestie echter makkelijk opgelost, omdat we gerust waren dat jij de leiding had over de selectie. Zelf meende ik dat het het beste zou zijn om het spel zo veelomvattend en vermakelijk mogelijk te maken, omdat feestelijke gelegenheden als Smash Bros. zich maar eens in de zoveel tijd voordoen.
Ik ben blij dat iedereen het gevoel had dat ze mij konden vertrouwen. Wat mij betreft, heb ik geen spijt dat ik Snake en Sonic in het spel heb gestopt, ik denk dat het zeker de moeite waard is geweest.
Precies. Ze hebben onmiskenbaar een eigen uitstraling. Het is niet zo dat ik bewust probeerde om Nintendo- en niet-Nintendo-personages te ontwerpen, maar uiteindelijk heb ik het idee dat ze anders gevormd zijn dan de andere personages, wat de wetten van Smash Bros. betreft.
Ik was onder de indruk van de eindresultaten. Ze passen in het spel alsof ze er altijd al zijn geweest, maar toch bezitten ze een frisse, nieuwe uitstraling.
Wat voor karakteristieken bedoel je? De manier waarop ze springen, bijvoorbeeld? Mario’s sprong, Samus’ sprong, Sonics sprong...... ze zijn tenslotte allemaal verschillend, nietwaar?
Je zult het misschien niet meteen doorhebben, maar de verschillen worden duidelijk wanneer je de personages nader bekijkt. Het feit dat Smash Bros. deze verschillen op het scherm weet te toveren zonder dat ze opvallen is niet alleen opmerkelijk, maar is ook één van de unieke eigenschappen van het spel.
Volgens mij heb je gelijk. En het geldt voor alle personages, niet alleen voor Sonic en Snake, want je neemt personages met verschillende vaardigheden en stopt ze allemaal in hetzelfde spel. Ik vind het iedere keer weer leuk om uit te vogelen hoe de interactie tussen een personage en een bepaalde omgeving moet verlopen.