Wat dacht je toen je aan Monster Hunter Tri begon?
Het was tijd om het roer om te gooien en het spel weer vanaf de grond op te bouwen. Ik had met Fujioka aan de console-serie gewerkt, maar we hadden allebei het gevoel dat we het eindpunt hadden bereikt. We besloten alles wat we tot dan toe hadden gedaan te laten varen, inclusief het systeem, en met een schone lei te beginnen.
Nee. We wilden, heel gedurfd, onze ideeën opnieuw vormgeven. Zo sterk hadden we het idee dat we bepaalde limieten hadden bereikt.
De vraag was hoe jullie het er vanaf zouden brengen als jullie helemaal opnieuw zouden beginnen. Gaf dat jullie geen onbehagelijk gevoel?
We voelden ons knap onzeker. Sinds we begonnen aan Monster Hunter hadden we met allerlei mensen gewerkt en een relatie opgebouwd met de spelers. Veel van hen zeiden dat het veel beter kon. Wij hadden ons tijdens het werk aan de serie ook vaak afgevraagd of we bepaalde dingen anders hadden moeten doen. Maar dat zou moeilijk zijn geweest met de fundering die we hadden uit eerdere spellen.
Dus de enige mogelijkheid om te bereiken wat jullie wilden, wat tot dan toe onmogelijk leek, was om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Dus we besloten alles opnieuw te bekijken. Het was veel werk, maar we deden het met plezier. We genoten ervan om elk nieuw onderdeel te maken en ons harde werk wierp zijn vruchten af.
En terwijl jullie het spel helemaal opnieuw opbouwden, kozen jullie ervoor om het uit te brengen voor Wii.
De Wii had op geen beter moment uit kunnen komen, precies toen wij nadachten over hoe we Monster Hunter konden vernieuwen. We waren er zeker van dat de spelbesturing een extra dimensie aan het spel kon toevoegen en we verheugden ons op de uitdaging. Dus we besloten de nieuwe Monster Hunter voor Wii te maken. Het is natuurlijk een vervolg, maar we gingen met een frisse blik aan het werk, alsof we een nieuw spel maakten.
In het begin probeerden we vertrouwd te raken met de Wii. We wisten niet veel over de Wii-hardware en hadden geen idee wat de mogelijkheden waren.
Daarom voelden we ons wat ongemakkelijk. Maar we hadden het idee dat we iets nieuws aan het maken waren, dus tegelijkertijd waren we opgewonden.
Wat dacht je toen je de Wii voor het eerst probeerde? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je het idee had dat je niet veel met de graphics kon doen.