Dank voor jullie komst vandaag.
(Opmerking: het oorspronkelijke interview werd in juli 2009 gepubliceerd op de Japanse Wii.com-site)
Onze lezers vragen zich misschien af waarom ik medewerkers van andere bedrijven interview, maar omdat jullie zo veel tijd in deze titel hebben gestoken, wil ik zoveel mogelijk mensen vertellen over de aantrekkingskracht van het spel. Daarom heb ik jullie gevraagd om helemaal naar Kyoto te komen. Het leek me leuk om eens een interview te hebben met een andere invalshoek dan gebruikelijk.
Ik begon bij Capcom als planner van speelhalspellen. Toen ik overstapte op consumentenspellen, plande ik vooral online spellen, zoals racespellen.
Ja, dat klopt. Ik was betrokken bij de planning en administratie van het online gedeelte voor de oorspronkelijke Monster Hunter.
Een echte producent werd ik in de tijd dat de serie voor een draagbare spelcomputer werd uitgebracht, in 2007.
In vergelijking met het ontwerpen van spellen vandaag de dag, waren dat werkelijk andere tijden.
Dat klopt. Ik maakte vooral vechtspellen, maar het bedrijf besloot zich serieus te richten op online spellen. Het spel had nog geen officiële titel maar het Monster Hunter-team – zoals het nu heet – werd gevormd. Ze wilden dat ik de jongere ontwerpers een beetje in het oog hield.
Op die manier. (lacht) Delegeer het belangrijke werk naar jonge, energieke mensen die enthousiast zijn. Is dat de manier waarop Capcom werkt?