Ik proef op verschillende punten het gevoel van 'niet willen falen', waar Fujioka over sprak.
In de het eerste projectplan stond, 'Laten we de beste graphics maken die ooit op het Wii-systeem zijn vertoond!' Het document bevatte meer van dat soort uitspraken, ook over andere aspecten. Het was duidelijk dat de ontwikkelaars vastberaden waren. En toen mochten we van Nintendo een videotrailer laten zien op de Nintendo-tentoonstelling.
Je bedoelt de Nintendo Conference van 20073? 3Nintendo Conference 2007: een presentatie voor de media, distributeurs en andere mensen uit de videogame-industrie, die in oktober 2007 plaatsvond in de Japanse Makuhari-beurs. Op het podium werd een trailer van Monster Hunter Tri vertoond, en er werden demonstraties van Wii Fit gegeven.
Juist. We konden toen de echte Wii-beelden laten zien en ik wist zeker dat we succes zouden hebben. Ik hoefde de ontwikkelaars daarna alleen nog maar te vertellen door te gaan met het creëren van zulke hoogstaande graphics. (lacht)
(lacht) Zelfs na de Nintendo Conference botsten we nog verschillende keren met de ontwerpers. Aangezien we de trailer al hadden laten zien, konden we onmogelijk iets anders doen. De ontwerpers hadden altijd een bepaald beeld voor ogen, dus de graphics stelden nooit teleur.
Daarom denk ik dat we van het begin tot eind hebben kunnen werken zonder veel te veranderen.
Als ik objectief naar de graphics kijk, krijg ik het gevoel dat de beelden een goed voorbeeld zijn voor wat er mogelijk is met de Wii.
Ik denk dat het Zelda-team er behoorlijk door onder druk is komen te staan. (lacht)