Het was je bedoeling om Dr. Kawashima’s Duivelse Brain Training: Kun jij je blijven concentreren? vrij snel te voltooien. Waarom heeft het dan toch zo lang geduurd?
Deze titel vertegenwoordigt een nogal abrupte verschuiving van een leuk trainingsspel naar een intense workout, en we vreesden dat spelers ongeveer hetzelfde zouden verwachten als bij de vorige delen in de serie. Daarom wilden we de uitstraling van het spel ingrijpend veranderen, zodat je in één oogopslag het verschil zou kunnen zien. We hebben met veel ideeën geëxperimenteerd om dit te bereiken.
Het eerste voorstel was op het spel Helse Brain Training te noemen, zodat het hoge moeilijkheidsniveau meteen duidelijk zou zijn.
Dr. Kawashima heeft zelfs een vulkaan op zijn hoofd, zodat hij kan uitbarsten als hij boos wordt!
Eigenlijk wel! (lacht) Dat was ons eerste voorstel. Maar liefhebbers van de vorige Brain Training-spellen vonden het maar niets!
Juist. Sullige personages zijn op tv vaak behoorlijk populair. Dus wilden we een echt beeld gebruiken van een beroemdheid, die in het begin een beetje dom was, maar later juist heel slim werd.
Terwijl Kitamura met al die ideeën kwam, werkten Takahashi en Kawamoto aan het Nintendo 3DS-systeem, dus konden jullie haar ideeën niet de aandacht geven die ze verdienden.
We konden er niet veel tijd aan besteden, omdat we druk waren met de ontwikkeling van het Nintendo 3DS-systeem. We hadden geen tijd om de juiste route te bepalen.
Binnen het bedrijf kreeg het idee steeds meer vat dat als we iets gingen uitbrengen, dit voor de Nintendo 3DS zou moeten zijn.
Ja, dus besloten we dat we het spel helemaal opnieuw zouden maken voor Nintendo 3DS. Dat was ook het moment waarop Ito bij het team kwam.