You intended to make Devilish Brain Training quite quickly, so why did it take so long in the end?
This title represents rather an abrupt shift from a fun training game for your brain to an altogether more intense workout, and we were concerned that players would approach this game with the expectation that it would be like previous games in the series. We thought that we should significantly change its image so players could tell at a glance that this was different, and we experimented with a lot of ideas in order to achieve this.
The first proposal was to name it Hellish Brain Training so the difficulty would be explicit and easy to pick up on.
Dr. Kawashima even has a volcano on his head, so that he’d erupt when he got angry!
We did! (laughs) That was our initial proposal, but then fans of the previous Brain Training games wouldn’t touch it!
Right. Personalities who get picked on are pretty popular on television. So we wanted to use a real image of a celebrity, and they would be a bit slow at first but would eventually get really clever.
Then, while Kitamura-san was coming up with all these off-the-wall ideas, Takahashi-san and Kawamoto-san, you were busy with the development of the Nintendo 3DS system, so you couldn’t give her ideas the attention they deserved.
We couldn’t spend much time on it because we were tied up with the development of the Nintendo 3DS system, so we couldn’t suggest the right route to go.
There was momentum building within the company to the effect that if we were going to make something, it should be for Nintendo 3DS.
Yes, so we decided we should remake it from scratch for Nintendo 3DS. It was just at that point that Ito-san joined the team.