New Super Mario Bros. U
In New Super Mario Bros. U krijgen Mario, Luigi en Toad gezelschap van een nieuw personage: jou! Speel als je Mii-personage en ren, spring en stamp door een 2D, zijwaarts scrollend Mario-avontuur. Verken een reusachtige wereldkaart vol gloednieuwe, unieke levels en manieren om te spelen die alleen mogelijk zijn op de Wii U.
Verander in Vliegende-Eekhoorn-Mario om door levels te zweven en je aan muren vast te haken of houd Ballon-Baby Yoshi vast om sierlijk in de lucht te blijven hangen. Yoshi's in verschillende kleuren en nieuwe power-ups zorgen voor nieuwe manieren om het Mushroom Kingdom te beleven en je kunt er zeker van zijn dat oude favorieten ook weer hun opwachting maken.
Met de Wii U GamePad wordt de meerspelerstand leuker dan ooit. Tot vier spelers met Wii-afstandsbedieningen kunnen door nieuwe levels rennen en springen, terwijl een extra speler hen kan helpen met de booststand op de GamePad. Hiermee kan de speler met de GamePad het touchscreen aantikken om platforms op het tv-scherm te plaatsen, wat een geweldige nieuwe toevoeging aan de klassieke Mario-gameplay is! Spelers kunnen allemaal samenwerken om een level uit te spelen of zich verliezen in een vriendelijke competitie om de meeste munten en power-ups te pakken, terwijl de speler met de GamePad blokken op hinderlijke plekken plaatst om de anderen dwars te zitten. Als je echter wilt samenwerken, kan de booststand erg behulpzaam zijn bij het strategisch plaatsen van platformen om verborgen gebieden te bereiken of snellere routes door levels te vinden. Kies een weg door een level die alleen begaanbaar is door samen te werken en zet nieuwe scores en records neer, samen met vrienden en familie!
In New Super Mario Bros. U zorgt een verscheidenheid aan spelstanden voor meer dan voldoende mogelijkheden om je Super Mario-vaardigheden te testen en te verbeteren. In recordrace scrollen de levels automatisch en met steeds grotere snelheid naarmate je meer munten verzamelt. Twee tot vijf spelers moeten samenwerken om het level zo snel mogelijk uit te spelen en als je klaar bent, kun je herhalingen van van andere spelers bekijken voor ideeën voor je volgende poging.
Als je je vaardigheden echt op de proef wilt stellen, moet je beslist de missies uitproberen. Speel de Tijd-stand of de 1UPs-stand en nog veel meer - alleen of met meerdere spelers - en probeer de beste scores te halen om nog meer uitdagingen vrij te spelen. Leer hoe je de mogelijkheden van de booststand het beste kunt gebruiken voor speciale missies en bekijk herhalingen voor het uitdenken van nieuwe strategieën.
Met muntengevecht laait het competitiegevoel nog hoger op. Terwijl twee tot vier spelers het voor zichzelf of in teams tegen elkaar opnemen en zoveel mogelijk munten proberen te verzamelen, kan een andere speler via de booststand platformen die helpen - of hinderen - plaatsen. Via de muntenplaatser-stand kan de speler met de GamePad ook naar willekeur munten plaatsen, waardoor elke keer weer een nieuwe spelbelevenis ontstaat.
Via Miiverse kun je je prestaties met andere spelers die verbonden zijn met het Nintendo Network delen. Ook kun je advies en waarschuwingen geven en uitdagingen achterlaten die ze tijdens het spelen zullen zien. In dit spel kun je ook op elk gewenst moment kiezen om op het grote tv-scherm of het kleinere scherm van de GamePad te spelen.
Zorg voor flexibele vingers en begin aan een gloednieuw Mario-avontuur met New Super Mario Bros. U!
In New Super Luigi U is Mario uit beeld en is Luigi aan de beurt om de hoofdrol te spelen! Speel 82 nieuwe levels die inspelen op Luigi's unieke eigenschappen zoals zijn hogere sprong en zijn grotere beweeglijkheid... maar met slechts 100 seconden op de klok voor elk level, moet je snel zijn om de vlaggenmast op tijd te bereiken! Geniet met familie en vrienden van de meerspelerstand, waarin voor het eerst het personage Nabbit speelbaar is. Dit brutale kereltje kan geen power-ups gebruiken, maar daar staat tegenover dat vijanden hem niets kunnen maken, dus is hij een ideaal personage voor spelers die actiespellen te uitdagend vinden.