In New Super Luigi U voor de Wii U is Mario uit beeld en is Luigi aan de beurt om de hoofdrol te spelen! Speel 82 nieuwe levels die inspelen op Luigi's unieke eigenschappen zoals zijn hogere sprong en zijn grotere beweeglijkheid... maar met slechts 100 seconden op de klok voor elk level, moet je snel zijn om de vlaggenstok op tijd te bereiken! Geniet met familie en vrienden van de meerspelerstand, waarin voor het eerst het personage Nabbit speelbaar is. Dit brutale kereltje kan geen power-ups gebruiken, maar daar staat tegenover dat vijanden hem niets kunnen maken, dus is hij een ideaal personage voor spelers die actiespellen te uitdagend vinden.
Let op: om de aanvullende contentversie van New Super Luigi U te kunnen spelen, moet je New Super Mario Bros. U (wordt apart verkocht) bezitten. Ook moet New Super Mario Bros. U zijn bijgewerkt naar versie 1.3.0.
De content op de speldiskversie van New Super Luigi U is gelijk aan de aanvullende content voor New Super Mario Bros. U. Het spel New Super Mario Bros. U is niet inbegrepen, maar ook niet nodig om de speldiskversie van New Super Luigi U. te spelen.