Welkom aan boord van de 'Sunchaser' aan het begin van de 20e eeuw met Jack en zijn bemanning!
Gesteund door zijn goede vriend zet Jack zijn eerste grote carrièrestap als leerling op de afdeling archeologie aan boord van het kolossale luchtschip. Op zijn sluitsteenreis naar het noordpoolgebied verloopt het vlot totdat er bij Jack wordt ingebroken en zijn vriend vermist wordt.
Een waanzin verspreidde zich over het schip. De bemanning kijkt Jack met paranoia aan en Jack kijkt met hetzelfde terug. Jack weet niet wie hij kan vertrouwen en wordt gedwongen om zowel mentale als fysieke nachtmerries te bestrijden terwijl hij de hoofdverdachte wordt van een vreselijke daad en uiteindelijk de waarheid ontdekt met de hulp van zijn bemanningsleden.
Whitestone begint als een onderzoek en gaat dan veel verder. Whitestone combineert RPG, horror, actie, komedie en romantiek. Wil je een gelukkig JRPG-einde? Studeer, help je bemanningsleden en zie hoe de reis is voltooid! Wil je een survival-horror-einde? Maak de fout niet zo juiste keuzes.
Overleven is niet gegarandeerd, niet voor Jack of zijn vrienden. Uw keuzes zijn belangrijk. Met vrienden naar het banket gaan? 's Nachts alleen in de spookachtige ziekenboeg blijven? Of doe geen van beide! Marteling? Of een etentje? Meerdere routes leiden niet alleen naar verschillende eindes, maar ook naar verschillende verhaallijnen, hoofdrolspelers en vijanden.