Nu hun eerste jaar samen aan de Amadronia Academy er bijna op zit, maken Lisha en Sable plannen om hun vakantie door te brengen in een idyllisch elvendorpje.
Maar wat ze daar aantreffen is niet wat ze verwacht hadden. Hun vakantie wordt al snel bedorven door nieuws over recente, mysterieuze misdaden. Sable en Lisha komen de ene na de andere schokkende onthulling tegen, zoals hersenspoelingen, verboden magie en een geheim uit het verleden van Lisha's vader.
Is een teder moment tussen een man en een elf te veel gevraagd met al die chaos om hen heen?