Op een dag als alle andere keert een jongetje terug naar huis om daar een ruïne aan te treffen. Zijn ouders? Die zijn verdwenen. Bewapend met alleen moed en gedreven door de pijn van zijn verdriet gaat hij op pad om de waarheid over de verdwijning van zijn familie te achterhalen... Maar wat hij ontdekt verandert de wereld van Arkanys voorgoed...
Legends of Ethernal is een 2D singleplayer actie-avontuur waarin je prachtige met de hand gemaakte omgevingen moet verkennen, listige puzzels oplost en de strijd aangaat met woeste wezens om de waarheid over de verdwijning van je ouders te achterhalen.