Easy Red 2 is de game voor degenen die precies weten wat ze willen van een shooter uit de Tweede Wereldoorlog: simulatie van wapens en mechanica, historische nauwkeurigheid in gevechten en uitgebreide kaarten die ruimte laten voor grootschalige infanterie- en voertuiggevechten.
In Easy Red 2 word je meegenomen naar zowel het Europese als het Pacifische front van de oorlog. Aan het Europese front wordt u naar de kusten van Anzio, Italië gebracht, op weg naar de gebombardeerde toppen van Monte Cassino. Je wordt ook naar Kos gebracht - het Griekse eiland dat in 1943 door de Duitsers werd binnengevallen. In de Stille Oceaan ga je naar Kwajalein - het door Japan bezette eiland dat in 1944 door het Amerikaanse Korps Mariniers werd binnengevallen.
Dat is wat we willen voor Easy Red 2. We willen dat de speler een vleugje van de echte emoties, gedachten en adrenalinestoot van het slagveld voelt. Rond de speler zal een razernij zijn van explosies, geweervuur, verwoesting, bevelen en geschreeuw van de mensen om hen heen. De speler wordt niet beloond voor zijn moorden, maar voor zijn strategische dapperheid en overlevingsvaardigheden op het veld.
Alle campagnes vinden plaats op grote open-wereldkaarten die reproducties zijn van de echte locaties van historische veldslagen, met de plannen en lay-out van de veldslagen trouw aan gebeurtenissen die zich in het verleden hebben voorgedaan.
Niemand vecht alleen. Een goede, zuurverdiende overwinning vereist een goed gehard team, dus spring erin als de ploegleider, de hospik of misschien de radioman. Je hebt altijd werk te doen binnen je team.