Easy Red 2
Easy Red 2 is the game for those who know just what they want from a World War 2 shooter: simulation in weapons and mechanics, historical accuracy in battles, and expansive maps leaving room for large-scale infantry and vehicle combat alike.
In Easy Red 2, you will be taken to both the European and Pacific fronts of the war. On the European front, you will be taken to the shores of Anzio, Italy- working your way towards the bombed peaks of Monte Cassino. You will also be taken to Kos- the Greek island invaded by the Germans in 1943. In the Pacific, you will go to Kwajalein- the Japanese-occupied island invaded by the United States Marine Corps in 1944.
That’s what we want for Easy Red 2. We want the player to feel a hint of the real emotions, thoughts, and sense of adrenaline rush of the battlefield. Around the player will be a fury of explosions, gunfire, devastation, orders, and yells from those around them. The player will be rewarded not for his kills obtained, but for his strategic prowess and survival skills on the field.
All campaigns take place in large open-world maps that are reproductions of the real locations of historical battles, with the plans and layout of the battles faithful to events that have historically occurred.
No one fights alone. A good, hard-earned victory requires a good hardened team- so jump in as the squad leader, the medic, or maybe the radioman. You’ll always have a job to do within your squad.