Akai Katana Shin
Dit is het Taisho-tijdperk, een wereld die lijkt op het oude Japan tijdens een periode van snelle economische groei.
Gevechtsvliegtuigen, tanks en slagschepen hebben hun intrede gemaakt in de oorlog en de reuzen die bekend staan als Guardians en Mugen razen door het slagveld.
Deze Japan-geïnspireerde militaire game met prachtig personageontwerpen en visuals vertelt het dramatische verhaal van conflict tussen familie en oude vrienden.
Deze elementen komen samen met strategisch spelmechanismen die een breed scala aan aanvalsmethoden bieden waarmee je kunt experimenteren.
Een versie voor de console met een beeldverhouding van 16:9 en nieuwe spelfuncties zoals Hagane en Katana.
Gebaseerd op Akai Katana met een beeldverhouding van 16:9. Spelmechanismen zijn aangepast voor een betere balans.
In Akai Katana en Akai Katana Zetsu kan je als je de shift goed timet, kogels van de vijand blokkeren zelfs als het scherm vol met ze staat.
In Akai Katana Shin genereer en vuur je een Katana schot om sterke vijanden snel te verslaan.
Het hoogtepunt van deze titel is de mogelijkheid om aanvallen teniet te doen of ze te verdrijven in plaats van ze enkel ontwijken.