Akai Katana Shin
It is now the Taisho era in a world similar to olden Japan during a period of rapid economic growth.
Fighter jets, tanks, and battleships have entered the war, and giants known as Guardians and Mugen are tearing their way through the battlefield.
The Japanese-inspired military game visuals and gorgeous character designs portray a dramatic story of clashes between family and old friends.
These elements are tied together by strategic game mechanics, which feature a wide variety of attack methods to experiment with.
A home console version with an aspect ratio of 16:9 and new game features such as Hagane and Katana.
Based on Akai Katana with an aspect ratio of 16:9. Game mechanics have been adjusted for balance.
The player unit known as Fighter can switch between its normal form and a giant ninja known as Guardian using Soul-shift.
In Akai Katana and Akai Katana Zetsu, timing the shift well can block enemy bullets even on a screen that's full of them.
In Akai Katana Shin, generate and fire a Katana shot to quickly defeat strong enemies.
The highlight of this title is the ability to negate or dispel attacks instead of simply avoiding them.