De aarde wordt bedreigd door Ruffians, mutanten die zijn ontwikkeld om de slinkende voedselreserves aan te vullen, maar die zich nu tegen hun meesters hebben gekeerd. Je bent een jonge strijder die het moet opnemen tegen biogenetische monsters en corrupte militairen in een poging om de planeet te redden.
Voor het eerst buiten Japan kun je nu de onophoudelijke actie van deze Nintendo 64-klassieker beleven, ontwikkeld door de meesters van de schietspellen bij Treasure Co. Ltd.
Deze versie is speciaal bijgewerkt voor de Virtual Console en bevat Engelstalige menu's en instructies en Engelse ondertiteling bij het eindfilmpje.