Nintendo 3DS Guide Louvre
Nintendo 3DS Guide: Louvre is software ontworpen voor bezoekers van het Louvre-museum on Frankrijk. Met deze software kun je vanuit het comfort van je woning genieten van de Nintendo 3DS-audiogids die in het museum zelf gebruikt wordt.
De software kan op allerlei manieren gebruikt worden: bepaal je route door het museum voorafgaand aan een werkelijk bezoek of gebruik het gewoon als een beginpunt van een diepere beschouwing van kunst.
De prachtige foto's en het audiocommentaar zorgen ervoor dat je de kunstwerken van het Louvre op je eigen tempo kunt bezichtigen. Gebruik de kaarten van de verdiepingen om je weg door het museum te vinden of volg zelfs een virtuele rondleiding door de enorme tentoonstellingruimten. De software bevat ook 3D-modellen en afbeeldingen in hoge resolutie van zekere kunstwerken, wat voor een unieke ervaring zorgt die alleen beschikbaar is op Nintendo 3DS!
Belangrijk: om deze software te kunnen gebruiken, moet je systeemupdate 4.1.0 of later hebben uitgevoerd op je Nintendo 3DS. Je kunt informatie over hoe je je systeemversie kunt nakijken en een snelle, eenvoudige systeemupdate uit kunt voeren in ons klantenservicegedeelte over systeemupdates.
Bekijk de plattegronden voor de verschillende verdiepingen en bezoek de zalen die jou interesseren of volg gewoon een van de aanbevolen routes door het museum. Deze software bevat 3D-representaties van meer dan 400 kamers, waardoor je een virtueel bezoek aan het Louvre kunt maken.
Verken een aantal aanbevolen, door experts onder het Louvre-personeel met zorg samengestelde en gecurateerde rondleidingen en maak kennis met de magie van de kunstwerken van het museum.
Stel je eigen route door het Louvre samen door een aantal van de aanbevolen kunstwerken te kiezen. De software leidt je rond de gekozen kunstwerken in een zo kort mogelijke tijd.
Als je daadwerkelijk in het Louvre bent, kun je via de museumstand genieten van het officiële audiocommentaar. Verken het hele museum zonder verdwaald te raken door Nintendo 3DS Guide: Louvre te laten weergeven waar je bent, wanneer je maar wilt.
De digitale audiogidsdienst van het Louvre die gebruik maakt van het Nintendo 3DS-systeem, werd in april 2012 gestart.
Let op: in de museumstand komt het geluid niet uit de ingebouwde speakers van het Nintendo 3DS-systeem. Gebruik dus een koptelefoon.
De gevleugelde Niké van Samothrace, een kunstwerk dat normaal in het Louvre tentoongesteld wordt, wordt op dit moment gerestaureerd en staat niet op de gebruikelijke locatie. Gasten van het museum zullen dit kunstwerk tussen september 2013 en zomer 2014 niet kunnen bezichtigen. Als gevolg daarvan zal de aanbevolen route Masterpieces Tour in deze periode niet beschikbaar zijn in de museumstand van Nintendo 3DS Guide: Louvre. Het kunstwerk kan nog steeds in de software bekeken worden in de periode dat het niet in het museum zelf te zien is.