Planet Popstar wordt bedreigd door een metalen malaise!
Planet Popstar wordt aangevallen door het robotleger van de Haltmann Works Company en alleen Kirby kan hun machines tot stilstand brengen in Kirby: Planet Robobot, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Neem het op tegen de kwaadaardige multinational met behulp van Kirby's kopieervaardigheden, waaronder een paar gloednieuwe, en betaal de vijanden met gelijke munt dankzij het krachtige Robobot-pantser! Als je even genoeg hebt van het avontuur, kun je je geluk beproeven in een paar leuke minigames. Bind samen met vrienden de strijd aan met eindbazen in Team Kirby Clash of behaal een zo hoog mogelijke score in Kirby 3D Rumble!
In Kirby’s nieuwste platformavontuur kan Kirby Planet Popstar op gloednieuwe manieren verkennen. Zo kan hij de handige Wrench van zijn Robobot-pantser gebruiken om omgevingsonderdelen te verwijderen, nieuwe gebieden te bereiken en geheimen te ontdekken. Daarnaast kan Kirby er vijanden mee scannen om krachtigere versies van zijn beroemde kopieervaardigheden te krijgen.
Door een vijand te analyseren met de Jet Scan Spec kun je de Jet Mode van Kirby's Robobot-pantser activeren, zodat je ermee door het scherm kunt vliegen in onvervalste shoot-‘em-up-stijl. Met de Wheel Scan Spec kun je de Wheel Mode inschakelen, waardoor het Robobot-pantser in een razendsnelle auto verandert, waarmee je over zowel de voorgrond als de achtergrond kunt racen. Je kunt het Robobot-pantser zelfs aanpassen met stickers die je in ieder level vindt, of die je van andere spelers hebt gekregen via StreetPass.
Kirby kan vijanden en voorwerpen opslokken en ze vervolgens weer uitspugen om blokken of slechteriken uit de weg te ruimen. Bovendien kan hij de vaardigheden kopiëren van de vijanden die hij opslokt. Naast kopieervaardigheden uit eerdere Kirby-games, waaronder Sword, Beam en Bomb, kan Kirby dit keer een paar nieuwe trucs van zijn vijanden gebruiken.
Bepaalde vijanden geven Kirby de ESP-vaardigheid, waarmee hij de kracht van zijn geest kan gebruiken. Als Doctor Kirby kan de roze held met pillen gooien en vijanden te lijf gaan met een klembord. Je kunt meer dan 25 kopieervaardigheden ontdekken, die allemaal goed van pas komen op een bepaald punt in de game, dus zorg dat je ze allemaal onder de knie krijgt.
Sluit je aan bij vrienden of bij computergestuurde teamgenoten om uit de kluiten gewassen eindbazen mores te leren in Team Kirby Clash: een spelstand met actie- en RPG-elementen. Werk samen met maximaal drie andere spelers via de lokale multiplayerstand of Download Play* om zo snel mogelijk krachtige vijanden uit te schakelen.
Kirby kan kiezen uit vier klassen, gebaseerd op die van traditionele RPG’s, zoals de Sword Hero, Hammer Lord, Doctor Healmore en de Beam Mage. Na elk gevecht krijgt Kirby ervaringspunten en de mogelijkheid om in level te stijgen, waardoor zijn eigenschappen verbeteren voor volgende gevechten. Tijdens gevechten kunnen vijanden ook delen van magische Power Tablets achterlaten. Als je deze brokstukken weet te verzamelen, dan kun je samen een krachtige Team Meteor-aanval uitvoeren.
Er is ook een nieuwe spelstand met de naam Kirby 3D Rumble. Dit is een isometrisch actiepuzzelspel voor één speler, waarin onze held objecten en vijanden moet opzuigen om in zo weinig mogelijk acties alle vijanden te elimineren. Door meerdere vijanden tegelijk op te slurpen, kan Kirby een krachtige Star Bullet activeren die door alle overgebleven vijanden raast en zijn score flink opvoert.
Neem het op tegen de robots en bescherm Planet Popstar tegen de metalen malaise in Kirby: Planet Robobot, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen!