Als je koortsachtig op zoek bent naar een nieuwe puzzeluitdaging, dan hebben wij het juiste medicijn voor je: Dr. Mario: Miracle Cure, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen! Zowel Dr. Mario als Dr. Luigi staan klaar om korte metten te maken met een epidemie van nare virussen, in talloze spelstanden boordevol klassieke Dr. Mario-actie. Je kunt de ziektekiemen alleen aanpakken door de bijpassende kleuren te zoeken!
In de levels van Dr. Mario hebben de capsules eenvoudige vormen, maar Dr. Luigi gebruikt L-vormige tabletten. Bovendien kun je die vervelende ziekteverwekkers nu te lijf gaan met het touchscreen in de spelstand Germ Buster! Houd je Nintendo 3DS op zijn kant en stuur capsules met de stylus de goede kant op om virussen te elimineren. Als je snel reageert, kun je de virussen nog sneller wegspelen door resterende blokjes van richting te veranderen voordat ze naar beneden vallen. In de Custom Clinic kun je aangepaste versies van Dr. Mario-, Dr. Luigi- en Germ Buster-levels spelen, waarbij je de snelheid en moeilijkheidsgraad kunt aanpassen, of tegen de computer kunt spelen. In de spelstanden Dr. Mario en Dr. Luigi vind je ook de spelstand Endless, waarin je je geneeskundige kwaliteiten eindeloos op de proef kunt stellen!
Ga naar het Miracle Cure Laboratory om je vaardigheden aan te scherpen en virussen uit te roeien in tientallen levels. In deze spelstand kun je ook verschillende power-ups krijgen waarmee je hardnekkige virussen de wereld uit kunt helpen. Vul de meter om capsules te verdienen waarmee je alle virussen van één kleur kunt wegspelen, hele rijen tegelijk kunt verwijderen, of een deel van de fles leeg kunt maken met een welgemikte explosie.
Neem het op tegen andere artsen in lokale en online multiplayerstanden! Geef je tegenstander het nakijken of maak een comeback met Miracle Cure-items, waarmee je de besturing van andere spelers kunt omdraaien, hun capsules sneller naar beneden kunt laten vallen, of ervoor kunt zorgen dat ze hun pillen niet meer kunnen draaien. Als je een gemakkelijkere ervaring zoekt, dan kun je ook zonder items spelen. In de online multiplayerstand kun je een plaatsje in de onlineranglijsten veroveren terwijl je de standen Dr. Mario en Dr. Luigi speelt. In de lokale multiplayerstand kun je het via een lokale draadloze verbinding of via Download Play opnemen tegen andere spelers in de spelstanden Dr. Mario, Dr. Luigi en Germ Buster. Werk je liever samen? Dan kun je Germ Buster samen spelen via de lokale multiplayerstand!
Voor alle puzzelfanaten die graag alleen spelen, tegen anderen strijden, of samenwerken, is Dr. Mario: Miracle Cure voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen het perfecte medicijn!