Het eerste jaarlijkse robottoernooi liep gesmeerd totdat de mysterieuze Mr. X de beste acht robots ontfutselt om de wereld te veroveren. Aan Mega Man de taak om hier een stokje voor te steken.
Mega Man 6 was de laatste uit de reeks die werd uitgebracht voor de NES, en is een ware klapper! Vecht je door acht nieuwe levels en versla de eindbazen om hun kracht over te nemen.
Verder kun je Mega Man combineren met zijn cybernetische viervoeter Rush en veranderen in Jet Mega Man of Power Mega Man waardoor je kunt vliegen en verwoestende stoten kunt uitdelen.