The first Annual Robot Tournament was going well – until the mysterious Mr. X took the top eight robots to conquer the world. Enter Mega Man to save the day!
Mega Man 6 was the last of the series to be released on NES, and it goes out with a bang! Battle through eight new stages and defeat the boss in each, to take its power for yourself.
Also, adaptors allow Mega Man and cybernetic canine Rush to combine and become Jet Mega Man or Power Mega Man, to fly and perform power punches.