Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd in het Japans.
Nu willen we graag praten met de leden van het Pikmin 4-team. Kunnen jullie eerst iets zeggen over jullie rollen voor deze titel?
Ik werkte eerder al aan Pikmin, Pikmin 2 en Pikmin 3, en ging verder met Pikmin 4. Voor deze titel was ik de chief director en programming director. Meer specifiek had ik de leiding over het algemene game-design en level-design, het basale programmeren van het game-systeem en de algemene richting van de game. Dus ik was een beetje de chef-kok van een restaurant, die allerlei verschillende processen in het oog moest houden.
Hallo, ik ben Yutaka Hiramuki, een van de planning directors voor deze game. Ik was bij deze game verantwoordelijk voor het algemene level-design, de eigenschappen van de wezens en het verhaal, inclusief filmpjes en script. Ik ben eigenlijk al heel lang betrokken bij de serie. Voor de eerste game, programmeerde ik de trilfunctie van de controller. Voor de tweede game was ik betrokken bij het level-design van de ondergrondse omgevingen. Mijn rol bij Pikmin 3 was ongeveer gelijk aan die voor Pikmin 4.
Hallo, ik ben Taku Matoba, een van de planning directors. Ik was vooral betrokken bij de user interface, het design en de plaatsing van objecten en schatten in de game. Ik werkte ook samen met Kando-san en Hiramuki-san aan de levelontwerpen. Voor de tweede game was ik betrokken bij het maken van de grotten en bij de derde game werkte ik aan de versus mode.
Hallo, ik ben Mitsuhiro Kida, de sound director. In overleg met ons personeel verzorgde ik de achtergrondmuziek en geluidseffecten, en bepaalde ik hoe we het geluid het best konden weergeven. Ik ben bij de serie betrokken sinds Pikmin 3 Deluxe (9).
(9) Een Nintendo Switch-game die verscheen in oktober 2020. Het betreft een nieuwe versie van Pikmin 3, die in juli 2013 verscheen voor de Wii U, met een aanvullende verhaallijn en verschillende moeilijkheidsstanden.
Ik hield in de gaten of de game de essentie van de Pikmin-serie had. Omdat er recent ook andere ontwikkelingen in de franchise waren, zoals Pikmin Bloom (10), controleerde ik of dit deel voldeed aan de eisen van een volwaardige Pikmin-titel. Maar omdat mensen mijn woorden zo serieus nemen, ontstond er al opschudding als ik ook maar iets zou zeggen. Ik hoefde alleen maar iets te zeggen als, "de geluidseffecten..." en dan reageerden ze van, "De geluidseffecten?! Welke geluidseffecten?!" Dus moest ik erg op mijn woorden letten. (lacht)
(10) Een augmented reality (AR)-app voor telefoons die wordt gedistribueerd door Niantic. Wanneer spelers in de werkelijke wereld naar verschillende plaatsen gaan, kunnen ze in de app Pikmin-zaden vinden die op deze plaatsen zijn gebaseerd. Door zaden in de app te planten en ermee te wandelen, zullen Pikmin groeien. Spelers kunnen ook bloemen laten bloeien door met Pikmin te wandelen. Het is een app die wandelen leuk maakt.
Ik weet nog dat Miyamoto zich afvroeg waarom hij zich aan het geluid ergerde, en hoe we dat konden fixen om aan zijn verwachtingen te voldoen. (lacht)
Terwijl mensen als wij, die al wat langer met Miyamoto-san werken, dat soort dingen wel gewend zijn.
Dit is de vierde hoofdtitel in de serie. Is het verhaal verbonden met de vorige games?