Er bloeit een nieuw avontuur op
Ontdek een vreemde nieuwe wereld die wordt bewoond door plantachtige wezentjes in Pikmin 4 voor de Nintendo Switch!
Dompel jezelf onder in dit fleurige avontuur met de gratis demo en draag je voortgang over naar de volledige game. Klik hier rechts op de downloadknop om te beginnen.
Een groep ruimtereizigers komt vast te zitten op een verre planeet, wachtend tot ze worden gered. Ben jij de aangewezen persoon om de klus te klaren? Vang hun noodsignalen op en verken een onbekende wereld die wordt bewoond door vreemde wezens.
Gelukkig zijn ze niet allemaal gevaarlijk! Maak kennis met de Pikmin! Deze excentrieke hulpjes zijn klein, maar staan samen sterk. Laat ze groeien, verzamel ze en leid ze om de meest uiteenlopende taken te voltooien.
Trek er samen op uit, ga in open gebieden op zoek naar schatten, vecht tegen wilde beesten, los puzzels op en red de gestrande reizigers.
Op je avontuur krijg je hulp van Otsjin de ruimtehond. Deze trouwe makker kan obstakels slopen, zware objecten verplaatsen en jou en een hele groep Pikmin op zijn rug dragen.
Otsjin kan leren springen, zwemmen, vijanden nog sneller te bestormen en meer. Met de hulp van Otsjin en de Pikmin is geen uitdaging te groot!
Pikmin zijn er in allerlei vormen, maten en kleuren. Gebruik hun piepkleine vaardigheden en een vleugje strategie om elke uitdaging te overwinnen.
Per keer kun je maximaal drie soorten Pikmin meenemen, dus kies verstandig. Alle andere wachten veilig in de Ui, wat voor de Pikmin zowel een nest als een ruimteschip is.
Zoals hun vurige kleur al doet vermoeden, zijn deze Pikmin niet bang voor vlammen. In gevechten zijn ze erop gebrand om hun krachtige aanvallen te gebruiken en vijanden te verslaan.
Deze Pikmin zijn echte hoogvliegers! Gooi ze om moeilijk bereikbare objecten te pakken of gebruik hun weerstand tegen elektriciteit om elke schokkende situatie de baas te zijn.
Voor deze Pikmin is het water als een tweede thuis. Ze kunnen in beekjes en plassen zwemmen, maar kunnen ook op het land prima uit de voeten.