Vergezel Luigi, de groengeklede spokenjager in een spannend nieuw 3D-avontuur!
Luigi zal weer aan moeten treden om een zooi koppige geesten te verbannen uit enkele superspookachtige landhuizen in Luigi's Mansion 2 voor Nintendo 3DS. Gewapend met zijn vertrouwde "Poltergust"-stofzuiger voor het vangen van geesten is Mario's broer de aangewezen persoon om deze irritante fantomen te vangen. Natuurlijk, Luigi is snel zenuwachtig en is liever ver verwijderd van deze geesten, maar ook een onwillige held kan ons redden!
Dit spel vol kippenvel is het eerste vervolg op het in 2002 uitgebrachte GameCubespel, Luigi's Mansion. Dit spel zit wederom vol spanning, zoals in het origineel, en heeft daarnaast nog veel meer te bieden. Het stereoscopische 3D-scherm brengt het troebele landhuis, de afschuwelijke geesten en spookachtige omgevingen tot leven waardoor je volop kunt meeleven met spanning van de jacht en al het bovennatuurlijke plezier van dit spel.
Maar deze keer zijn de geesten vernuftiger dan ooit… Alleen maar met je lichtje schijnen is niet meer voldoende om deze fantomen af te schrikken. Daarvoor in de plaats zul je ze moeten laten schrikken met flitsend licht waarna je ze kunt opzuigen. Met meer puzzels dan in de GameCube voorganger, zal Luigi's Mansion 2 je grijze hersencellen ultiem testen. Een collectie verschillende geesten zorgen voor verschillende spookhuizen. Dus pak je spullen en help de angstige Luigi om elke geest te verslaan!
De oude landhuizen verbergen veel geheimen, maar dat nodigt deze man juist uit om op onderzoek uit te gaan met een hele speciale stofzuiger! Naast het opzuigen van bladeren om geheime voorraden bloot te leggen of het opzuigen van geld, kan de Poltergust ook behang opslokken om geheimen te onthullen, nieuwe gebieden te openen en schatkisten tevoorschijn te toveren...
En als het tijd wordt om even afstand te nemen van het eenzame spookverwijderwerk, kun je een team vormen met je vrienden en de imposante tumulttoren betreden in de meerspelerstand van Luigi's Mansion 2. Tot vier spelers kunnen hun krachten bundelen om vele verdiepingen vol verschijningen schoon te vegen, voor de timer op nul komt te staan. Afhankelijk van hoe goed het team zijn werk doet, kunnen er bonussen en upgrades verdiend worden en bovenaan de toren wachten je enorme eindbaasgevechten. Bepaal het aantal verdiepingen - zij het vijf, tien of vijfentwintig -, stel de moeilijkheidsgraad in voor beginnende of gevorderde spelers en breng gevallen teamleden terug in het spel om het avontuur gaande te houden!