Het eerste avontuur van Mario en Luigi op de Super NES bracht ze naar een nieuw land met nieuwe personages, nieuwe vaardigheden en veel meer waardoor het spel een regelrechte bestseller werd.
In Super Mario World bezoeken de twee loodgieterbroers Dinosaur Land, ontmoeten ze hun schattige kameraad Yoshi en nemen ze het op tegen Bowser en zijn gemene handlangers in tientallen geniepige levels bomvol geheimen.
Naast dat je op Yoshi kunt rijden en vijanden te lijf kunt gaan, kun je het ook hogerop zoeken met behulp van de Cape Feather en zo een wereld aan avonturen inzweven!