Het Paddenstoelenrijk krijgt te maken met een nieuwe bedreiging door een gigantisch zwaard dat uit de lucht valt en chaos over het land verspreidt. Mario moet een team van onverwachte bondgenoten vormen om het op te nemen tegen de verschrikkelijke Smithy Gang!