Loop van links naar rechts en andersom en spring van voor in het scherm naar achteren in Kirby: Triple Deluxe, alleen verkrijgbaar voor systemen van de Nintendo 3DS-familie! Ontdek verborgen diepten door naar de achtergrond en terug te springen. Op deze manier kun je nieuwe gebieden verkennen, puzzels oplossen en vijanden ontwijken. Maar pas op: er liggen zowel voor je als achter je vijanden op de loer, en ze kunnen je van alle kanten aanvallen!
Kirby heeft een aantal bijzondere krachten: met zijn sterke adem kan hij alles op zijn weg opzuigen, van blokken tot slechteriken. Hij kan zichzelf zelfs volzuigen met lucht en door de lucht zweven! Gebruik de kenmerkende kopieerkracht van de kleine roze held door vijanden op te slokken en hun krachten te lenen. Slok een vijand op die een zwaard draagt en gebruik vervolgens zelf een zwaard om het gevaar te bestrijden of slok een explosieve vijand op om de boel op te blazen. Gebruik vijfentwintig verschillende gekopieerde krachten, waarvan er 4 speciaal voor deze game zijn gemaakt! Je kunt elke keer dat je even op adem moet komen de besturing van je huidige gekopieerde kracht bekijken, dus er is genoeg tijd om je favoriet te vinden!
Eet Miracle Fruit om Kirby's verborgen krachten te ontsluiten! Laat je vijanden versteld staan met de nieuwe Hypernova-kracht, waardoor Kirby kan zuigen met de kracht van een orkaan. Met deze kracht kan Kirby veel grotere objecten opzuigen, zware voorwerpen verplaatsen en zuigen terwijl hij loopt. Zo kan hij zich moeiteloos een weg door obstakels banen!
Probeer ook de twee nieuwe spelstanden uit als je even rust wilt nemen van de verhaalstand. In Kirby Fighters kun je tegen maximaal drie andere spelers vechten. Kirby Fighters is een 'beat 'em up' in 2D waarin je kunt uitproberen welke gekopieerde kracht het sterkst is in een gevecht. Als je in een muzikale bui bent, kun je op de maat dansen in Dedede's Drum Dash, een ritmisch actiespel waarin je op het juiste moment moet springen op de maat van klassieke Kirby-muziek terwijl je munten verzamelt! Duik een nieuwe dimensie in in Kirby: Triple Deluxe, alleen verkrijgbaar voor de Nintendo 3DS!