Dat klopt.
Het is precies tien jaar geleden dat Gold en Silver uitkwamen. De meisjes en jongens die Pokémon toen speelden, zijn nu volwassen mensen.
Maar ik heb het gevoel dat ook mensen, die al een lange tijd geen Pokémon meer gespeeld hebben, geneigd zullen zijn om HeartGold en SoulSilver op te pakken en te denken: "Ah, dit roept een hoop herinneringen op..."
Zeker. De pas afgestudeerde mensen die vandaag de dag bij ons bedrijf komen werken, zijn juist degenen die vroeger Gold en Silver speelden.
Dus als nieuwe medewerkers 22 jaar oud zijn, moeten ze destijds twaalf jaar oud zijn geweest. Dan moeten ze tot de kern van de Gold en Silver-generatie hebben behoord.
Ik neem aan dat jullie Ryo Ishikawa kennen, de professionele golfer? Nou, ik heb gehoord dat hij, toen hij op de basisschool zat, schreef: "Later wil ik een professionele golfer of Pokémon Master worden."
Dat las ik in de krant. Toen Ishikawa-san jong was, liet zijn vader hem blijkbaar allerlei dingen uitproberen, om iets te vinden wat hem echt aansprak. Natuurlijk vond hij het erg interessant, toen zijn vader hem meenam om te golfen. Maar toen die hem meenam naar een honkbalwedstrijd, verveelde hij zich al tegen het einde van de eerste innings, en deed hij niks anders dan Pokémon spelen. Persoonlijk zou ik het geweldig hebben gevonden als hij een Pokémon Master was geworden (lacht)!
Natuurlijk is het veel beter dat hij een professionele golfer is geworden (lacht)! Hij is nu zeventien, dus ik stel me zo voor dat hij, toen hij naar de basisschool ging, Gold en Silver speelde. Dus ik zou het echt leuk vinden als kinderen die toen zeven of acht, of misschien tien jaar waren, de nieuwe Gold en Silver op de Nintendo DS zullen spelen, nu er tien jaar verstreken zijn. Dankzij de toevoeging van een nieuw apparaatje, de Pokéwalker, geloof ik dat ze het niet alleen maar om nostalgische redenen leuk zullen vinden, maar ook omdat ze kunnen zien op welke manier Pokémon geëvolueerd is.
Ik ben ervan overtuigd dat het erg nieuw en leuk voor ze zal zijn. Heb je nu nog een boodschap aan onze klanten, met het oog op de lancering van HeartGold en SoulSilver?
Dus zou je zeggen dat de evolutie meer iets wegheeft van die van een Bulbasaur, die het stadium van Ivysaur heeft overgeslagen en direct veranderd is in een Venusaur?
Het heeft echt zo’n ontwikkeling doorgemaakt, dat wij zin krijgen om met die “ongelooflijke kracht van de wetenschap” te pronken. Dit is iets waar ik spelers absoluut plezier mee wil zien hebben. In deze titels zijn de gevoelens die trainers en Pokémon voor elkaar hebben ook een belangrijk thema geworden, en dat is toegevoegd aan het verhaal. We hebben de titels HeartGold en SoulSilver gekozen, omdat we concludeerden dat ze erg toepasselijk waren om dit thema tot uitdrukking te brengen.
Dus je zegt dat je het mooi zou vinden als spelers plezier beleefden aan het soort kijk op de wereld dat de titels HeartGold en Soulsilver bij ze losmaken?