HeartGold en SoulSilver, waarover we het vandaag hebben, zijn remakes van Pokémon Gold en Silver. Jullie hebben eerder ook Red en Green in een nieuw jasje gestoken, nietwaar?
Ja, die werden opnieuw gemaakt als FireRed en LeafGreen17. Dus met HeartGold en SoulSilver is het de tweede keer in de Pokémon-serie dat we remakes uitbrengen. 17 Pokémon FireRed Version en Pokémon LeafGreen Version werden op 29 januari 2004 gelanceerd voor de Game Boy Advance in Japan. Het zijn remakes van Red en Green met een keur aan extra functies.
Ik herinner me dat ik in de tijd van FireRed en LeafGreen vond dat het weliswaar geweldige titels waren voor mensen die net kennis hadden gemaakt met Pokémon, maar dat het tegelijkertijd niet zou volstaan om identiek te zijn aan de oude titels, aangezien de hardware inmiddels was veranderd in de Game Boy Advance18. Daarom liet ik jullie de Wireless Adapter19 zien, die juist voltooid was. Het was feitelijk mijn bedoeling om jullie in één klap te overtuigen. 18 De Game Boy Advance was het volgende systeem in de serie na de Game Boy Color en werd in Japan uitgebracht op 21 maart 2001. 19 De Wireless Adapter was een accessoire voor de Game Boy Advance, waarmee het mogelijk werd om draadloos met anderen te spelen. Bij zijn lancering in Japan op 29 januari 2004, was het gebundeld met Pokémon FireRed en LeafGreen.
Ik vond dat ik dit simpelweg móest laten zien aan Ishihara-san, de "koning van draagbaar speelgoed ".
Ik stelde toen allerlei vanzelfsprekende vragen, als: “Dus ‘draadloos’ betekent dat je geen draden meer hebt, toch?”(Lacht.)
Goed, we hebben Pokémon gemaakt met dit min of meer analoge idee van Pokémon ruilen door systemen met de linkkabel aan elkaar te verbinden. Ik bestookte je met allerlei vragen, als: “Wat voor mogelijkheden brengt dit met zich mee?” en “Hoe ver kun je uit elkaar zitten, zonder dat het gaat storen?” Uiteindelijk begreep ik de innovatieve aard van de Wireless Adapter en ik herinner me dat ik toen dacht: "De kracht van de wetenschap is ongelooflijk!" (Lacht.)
“De kracht van de wetenschap is ongelooflijk!” Dat is de eerste zin die je hoort in Red en Green, nietwaar (lacht)? Hoe dan ook, omdat je zo positief reageerde op de Wireless Adapter, lieten we Game Freak er kennis mee maken.
Ja, dat is waar. Destijds deden we proeven om te zien vanaf welke afstand het draadloze signaal kon worden opgepikt. Het personeel van Game Freak verliet dan de kamer en zei: "Kijk! Er is nog steeds verbinding!" (Lacht.)
Het was erg leuk om mee te maken dat iedereen het uitprobeerde. Het veranderde echt in een bijeenkomst van mensen die allemaal zeiden: “De kracht van de wetenschap is ongelooflijk!” (Lacht.) Maar het echt begrijpen van de mogelijkheden van draadloze technologie heeft ons volgens mij geleid tot de Nintendo DS die we vandaag de dag hebben.
In feite betekende de Wireless Adapter dat zelfs het verhandelen van Pokémon al erg verfrissend en totaal anders aanvoelde dan wat men tot op dat moment gewend was.