That’s right.
It’s exactly ten years since Gold and Silver were released. The girls and boys who were playing Pokémon then are now fully-grown adults.
But I’ve got a feeling that even people who haven’t played Pokémon in a long time are liable to pick up HeartGold and SoulSilver, thinking: "Ah, this takes me back..."
Right. The new graduates who are entering our company now are exactly the people who would have once played Gold and Silver.
So if new company employees are aged twenty-two, they would have been twelve back then. They would have very much been at the heart of the Gold and Silver generation.
I take it you know Ryo Ishikawa, the professional golfer? Well, I heard that when he was at primary school, he wrote: "In the future, I want to be a professional golfer or a Pokémon Master."
I read about it in the paper. Apparently, when Ishikawa-san was young, his father let him try all sorts of things so he could find something he could really get absorbed in. Of course, when his father took him golfing, he found it really interesting. But when he took him to a baseball game, he was already bored by about the bottom of the first innings and did nothing but sit there playing Pokémon. Personally, I’d have loved him to have become a Pokémon Master! (laughs)
Of course, it’s much better that he became a professional golfer! (laughs) He’s seventeen now, so I'd imagine that around the time he entered primary school, he would have played Gold and Silver. So I really want kids who were seven or eight, or maybe ten years old, to play the new Gold and Silver on Nintendo DS now that a decade has gone by. With the addition of the new device, the Pokéwalker, I believe they’ll enjoy it not simply out of a sense of nostalgia but because they can see the way in which Pokémon has evolved.
I’m sure it will feel really fresh and fun to them. Now, to mark the release of HeartGold and SoulSilver, do you have any message for our customers?
So would you say the evolution is rather like that of a Bulbasaur that’s skipped the stage of being an Ivysaur and gone straight to a Venusaur?
It's really developed in a way that makes us want to show off that “staggering power of science”. This is something I definitely want players to enjoy. Also, with these titles, the way in which trainers and Pokémon relate has become a major theme and this has been added to the story. We came up with the titles HeartGold and SoulSilver as we decided these were appropriate to express this theme.
So you’re saying that you'd like players to enjoy the kind of world view that's invoked by the titles HeartGold and SoulSilver?