Bedankt voor de uitnodiging.
Ik heb jullie hier uitgenodigd vanwege het verschijnen van Pokémon Black Version 2 en Pokémon White Version 2 voor het Nintendo DS-systeem. Dank voor jullie komst.
Ik wil graag meteen beginnen door te vragen hoe het idee voor Pokémon Black Version 2 en Pokémon White Version 2 tot stand kwam. Ishihara, wil jij beginnen?
Zoals een andere kleur – bijvoorbeeld, “Misschien moeten we nu met Pokémon Grey Version komen?”
Inderdaad. Maar omdat veel spelers hadden verwacht dat we hetzelfde patroon zouden volgen, besloten we ze aangenaam te verrassen door een “2” aan de titels toe te voegen.
Dat soort verrassingen geven dit product zijn nieuwe gevoel. Ik hoor graag van Masuda en Unno wat we wilden bereiken in de vervolgen op Pokémon Black Version en Pokémon White Version.
Ik ben Masuda van Game Freak7. Dat we dit keer twee spellen uitbrachten, komt doordat we wegens tijdgebrek tijdens de ontwikkeling van Pokémon Black Version en Pokémon White Version een bepaald spelmechanisme niet konden gebruiken. Dat spelmechanisme vereist twee spellen, dus hebben we dit keer twee spellen gemaakt. 7 GAME FREAK, Inc.: De spelontwikkelaar van de Pokémon-serie en andere spellen. Opgericht in 1989.
Ja. Iets later besloten we er vervolgen van te maken. Je had gezegd dat als we iets voor de Nintendo DS wilden uitbrengen dit iets nieuws moest zijn, en daar zat ik nogal mee in de maag. (lacht) Toen dacht ik, “Waarom geen vervolgen?”
Directe vervolgen voor spellen zijn niet ongebruikelijk, maar omdat we die richting nooit met Pokémon zijn ingeslagen, was het toch iets nieuws.
Ja. En de reden waarom we het voor de Nintendo DS maakten in plaats van voor de Nintendo 3DS, is dat we dezelfde wilden gebruiken. Pokémon Black Version 2 en Pokémon White Version 2 spelen beide twee jaar later dan de eerste twee spellen.
In de werkelijke wereld zijn ook twee jaar verstreken sinds Pokémon Black Version en Pokémon White Version uitkwamen.