Two Sequels Two Years Later
I’ve gathered you all here before the release of Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 for the Nintendo DS system. Thank you for coming.
I would like to jump right in by hearing how the idea for Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 came about. Ishihara-san, if you would, please.
Like a difference in colour – for example, “How about coming out with Pokémon Grey Version?”
Something else that’s different from the pattern so far is that you’re releasing two games. When I first heard that, I couldn’t help but say, “What? Two?”
That sort of surprise is what gives this product its newness. I’d like to have Masuda-san and Unno-san talk about what we aimed for in the sequels to Pokémon Black Version and Pokémon White Version.
I’m Masuda from GAME FREAK7. As for why we’re releasing two, we thought of a game mechanic to include when we were developing Pokémon Black Version and Pokémon White Version, but we didn’t have enough time to do it. We needed two games for that, so this time we decided to make two. 7: The videogame developer responsible for the Pokémon series and other titles. Founded in 1989.
Yes. A little later, we thought of making them sequels. When you told me that if we were going to release something for the Nintendo DS system, we had to come up with something new, I was really worried. (laughs) Then I thought, “How about sequels?”
Direct sequels for games are nothing unusual, but we’d never taken that direction with Pokémon, so it was new.
Yes. And as for why we made it for the Nintendo DS system instead of Nintendo 3DS, we wanted to use the same . Both Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 are set two years later than the first two games.
It’s also two years later in the real world since Pokémon Black Version and Pokémon White Version came out.
It’s been exactly ten years. I first worked on Pokémon Ruby Version and Pokémon Sapphire Version. Since then, I’ve been involved with almost all of the main titles, such as Pokémon FireRed Version and Pokémon LeafGreen Version.8 8: Remakes of and with various new elements added. Released for the Nintendo Game Boy Advance system in January 2004 in Japan.