''Dat wil ik!''
Let op: Vanaf 1-11-2013 zijn de SpotPass-functies van Nintendo-brievenbus stopgezet. Lees de notificatie over de SpotPass-dienst van Nintendo-brievenbus voor meer informatie.
Er was iets nodig om te voorkomen dat mensen hun geïllustreerde dagboek al na drie dagen opgaven.
Het betrof software voor het departement voor netwerkzaken, dus de algemeen manager benaderde jou direct met de vraag om het van netwerkfunctionaliteit te voorzien.
Maar toen de ontwikkeling van start was gegaan, duurde het even voordat je me een voorproefje liet zien.
Ja. Ik dacht dat we voor een dagboek op de Nintendo DSi wel iets bijzonders zouden kunnen vinden, iets wat lastig te realiseren zou zijn in een normaal dagboek. We probeerden een aantal dingen, zoals het toevoegen van een dagelijks overzicht of het weergeven van een grafiek. Op dat moment werkten we ook aan de Nintendo Zone Viewer die toegang zou bieden tot Nintendo Zone5. 5 Nintendo Zone is een draadloze dienst waarmee gebruikers bij hotspots, zoals op verkooplocaties in het hele land, gebruik kunnen maken van een aantal gratis diensten, zoals het downloaden van oorspronkelijke inhoud of proefversies van spellen voor hun Nintendo 3DS, Nintendo DSi XL, Nintendo DSi, Nintendo DS Lite of Nintendo DS. Deze dienst is momenteel niet beschikbaar in Europa.
Ja. Ook daarbij werkten we samen met Denyu-sha en zelfs toen al was er vraag naar om video’s te kunnen kijken met Nintendo Zone Viewer. Maar het leek ons geweldig om niet alleen video’s aan te bieden, maar het ook mogelijk te maken om er dingen mee te doen, zoals er graffiti op tekenen. Na binnen het departement informatie te hebben ingewonnen over welke technologie we konden gebruiken, hebben verschillende technici enkele voorstellen gedaan. Zo stelde er één voor om de brieven die je had geschreven te laten kronkelen.
Precies. Wat die technologie zo speciaal maakte was dat als je later terugkeek naar wat je had geschreven, deze brieven niet gewoon in één keer in beeld verschenen, maar je ze kon afspelen als een video.
Ja! Het was niet alsof er gewoon iets was wat iemand geschreven had, maar je kreeg juist sterk het gevoel dat iemand dat daadwerkelijk aan het schrijven was. In plaats van die technologie voor de Nintendo Zone Viewer-video’s te gebruiken, leek ze me beter te passen bij het uitwisselingsdagboek. Ik dacht dat het zo leuker zou worden en zei tegen een van de technici: “Dat wil ik!” Ik bracht het meteen naar Denyu-sha. Dat was een groot keerpunt.