Absoluut. Ik zei in het begin dat het leek op een manier om met kleine veranderingen spellen te maken, maar ik moest verschillende manieren bedenken om dat voor elkaar te krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld een bestaande microgame openen en een element naar eigen wens veranderen.
Als je je eigen spel maakt, kun je alle gebruikte gegevens uit een bestaande microgame gebruiken. Dus ook al kun je niet goed tekenen, je kunt eenvoudig je eigen spel maken. Bovendien kun je alle informatie over de ontwikkeling van dat spel gebruiken als referentie.
De geheimen achter de microgames in het spel worden allemaal ontsloten. Je wilt dat mensen de microgames niet alleen spelen, dus de technieken die bij het maken van de spellen zijn gebruikt zijn beschikbaar en bruikbaar als materiaal.
Toen we moesten besluiten welke microgames we zouden gebruiken, kozen we voor zoveel mogelijk variatie, zodat ze konden worden gebruikt om nieuwe spellen te maken.
Maar als je een verbinding maakt met het internet, kun je nieuwe microgames downloaden, die worden aangeboden door Nintendo. Dus ook al maak je zelf geen enkele microgame, je kunt er genoeg spelen.
Met andere woorden, je kunt talloze microgames downloaden die zijn gemaakt door mensen die daar goed in zijn.
De microgames die door bekenden worden gemaakt, zoals vrienden en familie, kunnen leuk zijn, maar vaak zijn de spellen van onbekenden lang niet zo leuk.
Toen besloten we om met enige regelmaat wedstrijden te houden. We zijn van plan om ze te beoordelen en de winnende inzendingen beschikbaar te stellen. Natuurlijk kunnen we geen microgames aanbieden die aanstootgevend zijn of inbreuk maken op het auteursrecht.
Waarschijnlijk wel. (lacht) Maar Sugiokaen ik hebben een efficiënte manier bedacht om dit te doen. Elke spel duurt ook maar vier tot acht seconden, dus het gaat snel in vergelijking met andere spellen.
Verder willen we elke week twee microgames uitbrengen die we hebben gemaakt. We denken over de categorie, 'Big Name Games', met microgames die zijn gemaakt door bekende mensen. Iwata, we hebben jou toch ook al gevraagd om er een te maken?