Dat klopt.
In vergelijking met het uiteindelijke product was het gereedschap dat de ontwerper gebruikte nogal beperkt.
Dus ook al kon je niet veel doen, als je verschillende functies combineerde, kon je veel bereiken. Maar in videogames worden talloze bewegingen gebruikt, dus ik kan me voorstellen dat je van alles wilde toevoegen.
We richtten ons op de functies die absoluut noodzakelijk waren. Daarna, toen we echt spellen konden maken, gebruikten we ze in verschillende combinaties.
Dus in plaats van te beginnen met een serie functies, en achteraf de niet noodzakelijk functies te verwijderen, keek je eerst wat je met slechts een paar mogelijkheden kon doen, en voegde functies toe waarvan je dacht dat ze essentieel waren. Op dat soort momenten wil je juist van alles toevoegen, dus het verbaast me dat je je wist te beheersen.
Als je de keuze had uit allerlei knoppen en functies, zou je niet meer weten wat je moest gebruiken.
Dus we besloten het te houden op zes knoppen met verschillende functies. We gaven voorrang aan de belangrijkste functies.
Als je Mario bijvoorbeeld op en neer wilt laten springen zonder verder te bewegen, gebruik je de 'Boing !'-knop. Als je dit doet, springt hij als een kikker door het scherm. Dus je verkleint het bewegingsveld om hem op één plek te laten springen.
Maar Hatakeyama, wilde jij niet juist van alles toevoegen? Zei jij niet, 'Zes is niet genoeg'? (lacht)
Het is normaal om te denken dat het fantastisch zou zijn om van alles toe te voegen.
Zelfs als je iets heel moois zou maken, is het spel na een paar seconden voorbij.