Absolutely. Early on, I said at first it would just look like a way to make games via small changes, but I had to consider various ways to achieve that. For example, you can call up one of the microgames included and change an element of it however you like.
When you make your own game, you can call up whichever data you like from one of the included microgames and use that. That way, even if you’re no good at drawing, you can easily make your own game. What’s more, everything about how that microgame was made is available for you to look at as reference.
The secrets behind the included microgames are all revealed. You don’t just want people to play the microgames—the various techniques for making games are available and serve as materials.
When it came to choosing which microgames to include, we included as much variation as possible so they could be used as materials for making new games.
But if you connect to the Internet, you can download new microgames distributed by Nintendo, so even if you don’t make a single microgame, you’ll have plenty to play.
In other words, you can download lots of microgames made by people who are good at making them.
The microgames made by people you know, like your friends and family members, may be fun, but much of the time games made by people you don’t know aren’t as much fun.
So first we thought of having it so you could exchange microgames with your friends via Friend Codes.
Then we decided to hold regular contests. We plan to judge them and then distribute the winning works. Of course, we can’t distribute anything offensive or infringing on copyrights, though.
Probably. (laughs) But Sugioka-san and I are coming up with an efficient way to do it, and each game will only take four to eight seconds to look at, which, compared to other games, won’t be so bad.
In addition, each week we plan to distribute two microgames that we made, and we’re thinking about a category called “Big Name Games” consisting of microgames you can download that were created by well-known people. We’ve asked you to make one, right, Iwata-san?