How to Use the LAN Play Feature of Splatoon 2
A USB LAN Adapter can be connected to Nintendo Switch Lite using a licensed accessory.
Splatoon 2 supports LAN play, allowing players to connect multiple Nintendo Switch consoles over a wired connection for the ultimate Splatoon 2 competition.
If your router does not have enough LAN ports for every console you wish to connect, a networking switch can be connected to the router to provide additional LAN ports.Step 2. Create a wired internet connection on each Nintendo Switch console.
Once the test is complete, you will receive an error code if the router you are using is not connected to the internet. This is OK as an internet connection is not required for LAN play.