Upcoming Nintendo Switch games – July 2023
This month on Nintendo Switch, the Pikmin return with a brand new adventure, there’s co-op platforming with Mickey & Friends, plus quirky indie adventures to explore, and fantastical RPGs to boot. Check out this selection of games launching in July, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or adding to your Wish List.
The intertwining fates of three figures will be decided in this climactic chapter of The Legend of Heroes series. In this JRPG, you’ll execute unique Crafts, wield mystical Arts, and use various abilities to unleash the full power of your team!
Riley Poverly returns to her hometown to investigate a mystery, but what she finds is more than she bargained for. Shape every step of the story through your choices in this mind-bending follow-up to the critically-acclaimed narrative adventure game.
A carefree, cosy RPG adventure where student Marie aims to graduate, navigating alchemy, adventures and requests. It's up to you to choose where to begin! Work hard to graduate from the Academy, but be sure to enjoy yourself along the way.
Plan your every move and combine your attacks to defeat your enemies in a unique mix of puzzle, strategy and RPG. Upgrade your heroes and creatures to unleash increasingly devastating attacks on your opponents, and let the strategic thinker in you lead your troops to victory.
The Pikmin are back for yet another grand mission! Touch down on an uncharted planet and team up with them and the Rescue Pup Oatchi to save Captain Olimar and the Rescue Corps. Explore vast open areas, hunt for treasure, battle wild critters, solve puzzles and rescue the stranded explorers together.
Join Mickey & Friends on a quest to explore the mysterious island of Monoth and recover three mystical books to save the world from disaster. Play solo or grab up to three friends as you run, swim, swing, and jump your way through a beautiful island, discovering rich biomes, intriguing characters, and hidden secrets.
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch this month! Check out everything that’s releasing this July..