Join Mickey & Friends on
Mickey Mouse, Minnie Mouse, Donald Duck, and Goofy embark on a new adventure to find three magical books and save the mysterious island of Monoth in Disney Illusion Island for Nintendo Switch.
You’ll meet unusual allies and dangerous foes as you play solo or with up to three friends as the Fab Four in local co-op. Work together as you run, jump, swim, and swing your way to victory!
Experience a brand new Mickey & Friends adventure with hand-drawn animation, a fully orchestrated original score, featuring performances from authentic voice talents.
When you think “plucky, brave, daring cartoon mouse", what’s the first name that comes to mind? It’s Mickey Mouse! No danger is too big and no obstacle so insurmouse-able that this courageous fella can’t tackle it!
Taking part in astounding adventures isn’t easy, but Minnie Mouse is up to the task, and all whilst rocking polka dots! Her ingenuity and heroism have got the Fab Four out of many tricky situations, and she keeps cool in the hottest circumstances!
Getting himself in trouble is Donald’s specialty – and getting OUT is his other one! Gifted with a temper ranging from BLAZING to INFERNO, Donald is happiest when he’s angry. His tantrums can often be channelled into saving the day!
With a stomach as big as his heart (okay slightly bigger), Goofy has the unique ability to blunder into success. Innocent, gullible, and clumsy aren’t usually ways you would describe a winner, yet somehow Goofy pulls it off!
Play solo or grab up to three friends to save the island of Monoth in four-player couch co-op. Team up with buddies and utilise unique skills such as Rope Drop, Leap Frog, and a heart-gifting hug.
Mickey, Minnie, Donald, and Goofy must travel to each of the three biomes of Monoth to recover three stolen Tomes that protect the island. What secrets will they discover along the way?