Join Fox, Falco, Peppy and Slippy as they fight to protect the galaxy from Andross’ evil army in Star Fox Zero, an epic 3D shooter only on Wii U. Prepare for a thrilling space adventure, get to grips with all-new transforming vehicles and chart your path through the Lylat System at our official Star Fox Zero website.
As the bold and courageous Fox McCloud, it’s up to you to lead the legendary Star Fox squadron into action to stop Andross’ forces from spreading chaos throughout the Lylat System! Introduce yourself to the Star Fox crew, as well as some of your rivals, in our Story & Characters section.
In Star Fox Zero, you’ll utilise an immersive control scheme that puts you in the cockpit. Aim with precision using motion controls, and utilise different views on the Wii U GamePad screen and TV screen to get the full picture of the action happening all around you! Whether you’re a rookie pilot or a seasoned pro like Falco Lombardi, visit our How to Play section to learn more.
It’s your mission to stop Andross at all costs, and you’ll have to travel all across the galaxy to reach him. You’ll explore the depths of space, discover incredible worlds and duke it out in thrilling dogfights and epic boss battles. In some stages, you may discover branching paths or even teleporters that will transport you to different parts of the Lylat System. Head over to our Stages section to get an overview of the journey ahead and plot out your route to Andross!
The galaxy needs you! Jump back into the Arwing and prepare for take-off at our Star Fox Zero official website. Be a pilot. Be a hero. Be a Star Fox!