LOS ANGELES, 16th June, 2015 – This year Mario reaches an impressive milestone in video gaming: 30 years as a leading man in Nintendo's timeless Super Mario Bros. series. At E3, Nintendo celebrates Mario’s longevity with a new instalment in the series called Super Mario Maker, one of many games at the show that transforms familiar characters and their games with unique new looks, styles and gameplay features. Players will see new instalments of beloved series like Star Fox, Yoshi, Animal Crossing, Mario & Luigi, Xenoblade and Metroid, and enjoy the reimagining of Bowser and Donkey Kong as Skylanders figures that also have amiibo functionality with compatible Nintendo games.
Super Mario Maker: This next evolution of the Super Mario Bros. series lets people’s imaginations run wild. For the first time ever, friends can have fun playing through levels they create for one another. The Wii U GamePad controller makes it so easy for anyone to create levels; it may feel like simply sketching out ideas on paper. Players can even enjoy a seemingly endless supply of inventive Mario levels from players around the world. The game includes a Hardcover Artbook totalling about 100 pages that illustrates the boundless possibilities in Super Mario Maker. Nintendo will also release two special Mario amiibo figures, one of which will be part of a limited edition software bundle, to celebrate the 30th anniversary of the original Super Mario Bros. game. Tapping these amiibo in Super Mario Maker adds a Big Mushroom power-up to your course, allowing Mario to grow big, bust blocks from any direction, as well as adding a retro visual filter to the game, reminiscent of older cathode ray tube televisions. In addition, many other amiibo will also be compatible with Super Mario Maker through the use of a new item called the Mystery Mushroom. This item allows Mario to take the appearance of many other characters, such as Link, Kirby, or Wii Fit Trainer, complete with character-specific animations and sound effects. These character costumes can be unlocked by completing the 100 Mario Challenge mode and many can also be unlocked if the player taps the amiibo of the character to the Wii U GamePad. To coincide with the Super Mario Bros. anniversary, the Super Mario Maker game, which includes the Hardcover Artbook, will launch on 11th September. On the same day Nintendo will also release a limited edition Super Mario Maker bundle that includes the game, Hardcover Artbook, as well as a Mario (Classic Colours) amiibo from the Mario 30th Anniversary Collection. Both amiibo from the Mario 30th Anniversary Collection will also launch as standalone amiibo during Summer 2015.
Star Fox Zero: Fox, Falco, Peppy and Slippy are back in a new adventure. Players pilot an Arwing in the traditional style of TV gameplay and, in a new twist, players can use the cockpit view on the GamePad to aim and shoot enemies using the gyro controls. Having two unique viewpoints offers distinct gaming advantages and frees up the TV for more cinematic moments in the title’s brand-new all range mode. Scheduled to launch in Q4 2015, Star Fox Zero includes a new Walker transformation for the Arwing, a new Gyrowing vehicle and the return of the Landmaster Tank.
Skylanders SuperChargers from Activision: Both Donkey Kong and Bowser guest star in the next Skylanders game, complete with their own vehicles and move sets that celebrate the lore and legacy of their 30+ years in the video game universe. As an added bonus, the Turbo Charge Donkey Kong and Hammer Slam Bowser Skylanders Supercharger characters also work as amiibo in compatible Nintendo games, so players can store their save data in both modes with a simple twist of the figure’s base. The game is anticipated to launch on 25th September.
Just Dance 2016 from Ubisoft: Just Dance 2016 is the latest instalment in the best-selling music game franchise of all time. Launching on 22nd October on both Wii and Wii U, the game features tracks from artists like Jason Derulo, Meghan Trainor and Lady Gaga. This year, the free Just Dance Controller app enables Wii U players to use their smartphones to play.
Xenoblade Chronicles X: Amidst an intergalactic war between aliens and human survivors, players fight for survival while exploring the massive expanses of an unknown planet. Weaponised mechs called “Skells” let players access every location they see. Players also can customise a lethal skill set of combat and defensive skills, called Arts, to strengthen their strategies and defeat enemies efficiently. The game launches in December 2015.
Animal Crossing: amiibo Festival: Animal Crossing amiibo figures and cards get their own party game. Players are challenged to collect the most Happy Points by the end of a dynamic board game. The board layout can remain the same, but the spaces and even the environment change, depending on which month players choose for their game. As in other Animal Crossing games, players can buy turnips and use strategy to decide when to sell them for big money. Scheduled to launch in Q4 2015, Animal Crossing: amiibo Festival will release as a bundle that includes the game, two amiibo figures and three amiibo cards.
Genei Ibun Roku #FE (name not final): Set in modern Tokyo, young people come together to weave an epic tale alongside heroes from an alternate world. This brand-new RPG, developed by ATLUS, is infused with elements of the popular Fire Emblem series. In the struggle between the worlds of glamour and darkness, these young heroes rise to face the challenge. The game is scheduled to launch in 2016.
Mario Tennis: Ultra Smash: Up to four players can compete in tennis matches that could only take place in the Mushroom Kingdom. With the addition of Jump Shots to hit high balls overhead, or Giant Mushrooms that when picked up make characters bigger, this Mario Tennis is reborn with features enabling players to aggressively go after higher balls. The game is scheduled to launch in Q4 2015.
Yoshi’s Woolly World: Collect, co-operate and get crafty with Yoshi in a world made completely from yarn, felt and other fabrics and textiles. Pulling on strings in the game usually leads to discoveries, while new transformations include Moto Yoshi, Mole Yoshi and Sky Pop Yoshi. The game’s simple platforming adventure challenges players to find hidden secrets. Tapping select amiibo characters to the GamePad creates new patterns for Yoshi, while new Yarn Yoshi amiibo let players control two Yoshis at the same time. This first-ever two-player co-op Yoshi game includes Mellow Mode, which gives Yoshi wings, and is perfect for players who just want to hunt for treasure, or newcomers who want to get the hang of the game. The game launches on 26th June.
The Legend of Zelda: Tri Force Heroes: Three players take on the role of individual Link characters and team up to solve puzzles and battle bosses in dungeons. The game features the same top-down view and visual style of The Legend of Zelda: A Link Between Worlds. Players must work together, as the group shares all hearts. All three Links can stack on top of one another to create a Totem to reach new locations and solve puzzles or fight enemies. Different outfits offer unique abilities. The game is scheduled to launch in Q4 2015.
Pokémon Super Mystery Dungeon: The player transforms into one of 20 Pokémon as he or she sets out on an adventure in a world inhabited solely by the 720 discovered Pokémon, including Legendary and Mythical Pokémon. This game boasts hours of replayability by randomly generating each dungeon, so players will never explore the same dungeon twice as they unravel this tale of adventure and mystery. The game is scheduled to launch in early 2016.