Nintendo transformeert iconische series om spelers unieke game-ervaringen te bieden
LOS ANGELES, 16 juni 2015 – Mario bereikt dit jaar een ongekende mijlpaal in de geschiedenis van videogames, want hij speelt al 30 jaar de hoofdrol in de tijdloze Super Mario Bros-serie van Nintendo. Tijdens de E3 vieren we dit met Super Mario Maker, een nieuw deel in de serie. Super Mario Maker is slechts een van de vele games die bekende personages en hun games voorziet van een nieuwe look, stijl en gameplay. Spelers kunnen hun hart ophalen met nieuwe delen uit geliefde series als Star Fox, Yoshi, Animal Crossing, Mario & Luigi, Xenoblade en Metroid. Fans kunnen ook zien hoe Bowser en Donkey Kong worden omgetoverd tot Skylanders, die je ook kunt gebruiken als amiibo in compatibele Nintendo-games.
Super Mario Maker: In dit nieuwste deel in de Super Mario Bros.-serie kunnen spelers hun fantasie de vrije loop laten. Voor het eerst kunnen vrienden plezier beleven aan levels die ze voor elkaar ontwerpen. Dankzij de Wii U GamePad kan iedereen gemakkelijk levels bouwen, alsof je een schets maakt op papier. Spelers kunnen zich zelfs vermaken met een vrijwel eindeloze stroom vindingrijke Mario-levels van spelers uit de hele wereld. Bij de game krijg je een artbook met ongeveer 100 pagina’s die de grenzeloze mogelijkheden in Super Mario Maker laten zien. Nintendo brengt ook twee speciale Mario-amiibo uit, waarvan er eentje in een limited edition-softwarebundel zit. Dit wordt gedaan om het dertigjarige bestaan van het oorspronkelijke Super Mario Bros. te vieren. Als je deze amiibo gebruikt in Super Mario Maker, dan krijg je een reuzenpaddenstoel in je level, waardoor Mario enorm wordt en blokken vanuit elke richting kapot kan maken. Zo wordt er ook een visuele retrofilter aan de game toegevoegd, zodat het net is alsof je naar een oude beeldbuis-tv kijkt. Verder kunnen spelers een heleboel andere amiibo gebruiken in Super Mario Maker dankzij de nieuwe ?-paddenstoel. Met deze power-up kunnen spelers veranderen in verschillende personages, onder wie Link, Kirby en de Wii Fit-trainer. Elk personage is voorzien van bijbehorende animaties en geluidseffecten. Spelers kunnen deze kostuums vrijspelen door de Missie met 100 Mario’s uit te spelen, of door een amiibo van een ander personage tegen de Wii U GamePad aan te houden. Super Mario Maker en de speciale Mario-amiibo worden uitgebracht op 11 september, de 30e verjaardag van Super Mario Bros. Op dezelfde dag brengt Nintendo ook een limited edition-bundel van Mario Maker uit met de game, een artbook en een Mario-amiibo uit de Mario 30th Anniversary-collectie. In de winter van 2015 worden beide amiibo uit de Mario 30th Anniversary-collectie ook apart uitgebracht.
Star Fox Zero: Fox, Falco, Peppy en Slippy keren terug in een nieuw avontuur. In de traditionele stijl van Star Fox kunnen spelers hun Arwing besturen op de tv. Nieuw is dat spelers de GamePad gebruiken als cockpit, en van daaruit kunnen richten en hun vijanden onder vuur kunnen nemen met behulp van de gyroscoop. De twee perspectieven bieden spelers unieke gameplaymogelijkheden. De tv kan worden gebruikt voor filmische momenten in de gloednieuwe spelstand All-range. De release van Star Fox Zero is voorzien voor het vierde kwartaal van 2015. In de game zit een nieuwe Walker-transformatie voor de Arwing, een nieuw Gyrowing-voertuig en de vertrouwde Landmaster Tank keert terug.
Skylanders SuperChargers van Activision: zowel Donkey Kong als Bowser spelen een gastrol in de volgende Skylanders-game, en beschikken daarbij over de voertuigen en acties waarmee ze tijdens hun ruim dertigjarige bestaan als videogameheld groot zijn geworden. Bovendien kunnen de Skylanders Supercharger-personages, Turbo Charge Donkey Kong en Hammer Slam Bowser, worden gebruikt als amiibo in compatibele Nintendo-games, zodat spelers hun spelgegevens in beide spelstanden kunnen opslaan door aan het voetstuk van het figuur te draaien. De game wordt op 25 september uitgebracht.
Just Dance 2016 van Ubisoft: Just Dance 2016 is het nieuwste deel in de meest succesvolle serie muziekgames aller tijden, en zal op 22 oktober worden uitgebracht voor zowel de Wii als de Wii U. De game bevat muziek van artiesten als Jason Derulo, Meghan Trainor en Lady Gaga, en met de gratis Just Dance Controller-app kunnen spelers de game dit keer spelen met hun smartphone.
Xenoblade Chronicles X: tijdens een intergalactische oorlog tussen buitenaardse wezens en menselijke overlevenden moet je vechten om te overleven, terwijl je een onbekende en uitgestrekte planeet verkent. Met behulp van bewapende Skells kunnen spelers elke zichtbare locatie bezoeken. Daarbij kunnen spelers hun Arts, een dodelijke combinatie van offensieve en defensieve vaardigheden, aanpassen om strategieën te verbeteren en vijanden op efficiënte wijze te verslaan. De game wordt in december 2015 uitgebracht.
Animal Crossing: amiibo Festival: de amiibo-figuren en -kaarten uit Animal Crossing krijgen hun eigen partygame. Spelers moeten proberen het dynamische bordspel uit te spelen met de meeste Happy Points. De vorm van het bord kan hetzelfde blijven, maar de vakjes en zelfs de omgeving veranderen, afhankelijk van de maand waarin het spel wordt gespeeld. Net als in andere delen uit de Animal Crossing-serie kunnen spelers knolrapen kopen, om die vervolgens op het juiste moment met veel winst te verkopen. Animal Crossing: amiibo Festival wordt in het vierde kwartaal van 2015 uitgebracht als bundel met de game, twee amiibo-figuren en drie amiibo-kaarten.
Genei Ibun Roku #FE (voorlopige titel): in het hedendaagse Tokio komen jonge mensen samen voor een episch avontuur met helden uit een andere wereld. Deze nieuwe RPG, ontwikkeld door Atlus, is doordrenkt met elementen uit de populaire Fire Emblem-serie. In een confrontatie tussen de werelden van licht en duister gaan de jonge helden de strijd aan. De game wordt in 2016 uitgebracht.
Mario Tennis: Ultra Smash: maximaal vier spelers kunnen het tegen elkaar opnemen in tenniswedstrijden zoals je die alleen in het Paddenstoelenrijk tegenkomt. Met de nieuwe Jump Shots kun je hoge ballen raken, en megapaddenstoelen maken personages groter. Dankzij die mogelijkheden komt Mario Tennis opnieuw tot leven met manieren waardoor spelers op agressieve wijze hoge ballen kunnen terugslaan. De game wordt in het vierde kwartaal van 2015 uitgebracht.
Yoshi’s Woolly World: verzamel, werk samen en knutsel met Yoshi, in een wereld die volledig bestaat uit wol, vilt en andere textielsoorten. Door in de game aan draadjes te trekken doe je gewoonlijk nieuwe ontdekkingen, waarbij je gebruik kunt maken van nieuwe transformaties als Motor-Yoshi, Mol-Yoshi en Vliegtuig-Yoshi. In dit ongecompliceerde platformavontuur worden spelers uitgedaagd om alle verborgen geheimen te ontdekken. Door bepaalde amiibo-personages tegen de GamePad aan te houden krijg je nieuwe patronen voor Yoshi, terwijl de verschillende wollen Yoshi-amiibo je de mogelijkheid bieden om twee Yoshi’s tegelijk te besturen. Deze eerste Yoshi-game die je met zijn tweeën kunt spelen is tevens voorzien van een makkelijke stand waarin Yoshi vleugels krijgt, die ideaal is voor spelers die alleen naar schatten willen zoeken of nieuwkomers die het spel onder de knie willen krijgen. De game wordt op 26 juni uitgebracht.
The Legend of Zelda: Tri Force Heroes: drie spelers kruipen in de huid van aparte Link-personages en werken samen om puzzels op te lossen en eindbazen te bevechten in kerkers. De game wordt gespeeld vanuit hetzelfde hoge camerapunt en is ontworpen in dezelfde stijl als The Legend of Zelda: A Link Between Worlds. Spelers moeten samenwerken, aangezien harten worden gedeeld door de hele groep. De drie Links kunnen boven op elkaars schouders staan om een totempaal te vormen, en zo nieuwe gebieden met puzzels en vijanden te bereiken. De verschillende outfits bieden unieke vaardigheden. De game wordt in het vierde kwartaal van 2015 uitgebracht.
Pokémon Super Mystery Dungeon: de speler wordt omgetoverd tot een van de twintig verschillende Pokémon en gaat op avontuur in een wereld die wordt bevolkt door de 720 reeds ontdekte Pokémon, waaronder legendarische en mythische Pokémon. Dit is een game die je blijft spelen, omdat elke kerker willekeurig wordt gevormd, en spelers tijdens het ontrafelen van dit mysterieuze avontuur dus nooit twee keer dezelfde kerker verkennen. De game wordt in het eerste kwartaal van 2016 uitgebracht.