Xenoblade Chronicles X
Fight for survival while exploring the vast expanses of an unknown planet where anything you see is reachable in Xenoblade Chronicles X, only for Wii U. In this epic sci-fi RPG, adventure through a seamless open world, and pilot giant robotic exoskeletons known as Skells to explore the planet and fight against threats of all sizes.
Mira is a sprawling alien world filled with vast oceans, expansive grassy plains, towering mountain ranges, exotic jungles and more, each with their own secrets to discover and threats to face. During your travels, you can move seamlessly around the surface of the planet and explore many huge areas, watch their ecosystems come to life and encounter a range of unfamiliar, gargantuan beasts which can be battled to gain valuable resources. Be sure to visit areas at various times of day to experience different events and see each area in a whole new light.
Travel as a team to map out Mira, do battle with gigantic beasts and hunt for survivors on a planet-wide rescue mission. When you have no option but to fight, jump into action-packed real-time battles using a combination of melee strikes, long range attacks and special moves known as Arts. Each character has their own set of abilities and Arts, so select team-mates that complement each other well and work together!
Using Skells – enormous, transformable robotic exoskeletons – you can also explore Mira at high speed or take on over-sized foes that are too big to face on foot! Skells can fly to previously unreachable locations, transform into a vehicle form to race across land and water, and do damage to enemies that can barely be scratched otherwise.
Undertake missions to advance the story, strengthen bonds between your companions or meet new characters. Missions can involve defeating a certain enemy, tracking down rare resources or charting an unknown area, and there are different missions available depending on the time of day.
At the start of the game, you can create your own avatar from a range of customisable features, including gender, face type, body proportions, skin colours and features, hair, eyes, make-up and voice. It’s entirely up to you how your hero looks and sounds. Use the vast range of options to create a character that you identify with and begin your exploration of Mira.
Join an online squad* to share and receive information about items, quests and areas with other players, or even set out on co-operative missions for up to four players with members of your squad! You can also recruit other players' avatars and use them in the single-player story.
Uncover the secrets of your new homeworld and fight for humanity's future in Xenoblade Chronicles X, only on Wii U.
Includes a black premium Wii U console, a physical copy of the game, an Artbook and a World Map poster.