16th January 2013 – It’s time to get your creative juices flowing with Scribblenauts Unlimited, the latest game in the original franchise where your writing comes to life and the only limit is your imagination. The highly anticipated Scribblenauts Unlimited is Maxwell’s first adventure in an open world full of challenges and will launch in South Africa on 8th February on Wii U, Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL.
Scribblenauts Unlimited once again sees you solve puzzles and challenges by imagining an object that could tackle the problem at hand, then bringing it to life by jotting down its name. This time around, you’ll also learn more about the back-story of everyone’s favourite rooster-capped hero, finding out about Maxwell’s parents, his twin sister Lily and even how he got his magical notepad.
Where previous games in the series featured a linear level progression mechanic, Scribblenauts Unlimited offers a completely open universe that is split into eight worlds and 41 levels all with their own objectives to explore. You might have to visit the big city to help the police catch a thief or travel to a tropical island to help a shipwrecked couple - how you help them is only limited by your imagination, and as long as they end up happy, you get one of the coveted Starites. With the new Merit Board, each world comes with a comprehensive list of hints including the new ‘Starite Vision’ helper highlighting all nearby Starites and Starite Shards.
Scribblenauts Unlimited is also more expansive than previous games in the series, with 50 Starites and 500 Starite Shards to be found, leading to over 20 hours of fun gameplay and unlimited enjoyment using the levels as a playground. With the all-new Object Library, you can even store previously summoned objects in Maxwell’s ‘magic backpack’ for easy access when you need them in the future.
Scribblenauts Unlimited delivers a creative adventure which will test your imagination to the limit when it launches in South Africa on 8th February, on Wii U, Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL.