New Super Mario Bros. 2 for Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL contains lots of fun new features, a co-op mode and of course - millions of coins to collect! This new title has a slightly more luxurious feel with all that shiny gold lying about and is just waiting for you to get your hands on it!
Rescue Princess Peach and defeat enemies along the way whilst trying to reach the ultimate goal of collecting one million coins!
Mr Iwata got together for a chat with key members of the team behind the development of New Super Mario Bros. 2, and asked lots of interesting questions in order to discover the thought processes behind this glitzy new title. Discover how the concept came about, the new features that have been added and how improvements to the first prototype have fully utilised the system's 3D effect.
Check out how an idea about a Mario title with a golden twist became a reality in Iwata Asks: New Super Mario Bros. 2, and check out interviews on tons of other topics at our Iwata Asks hub. For more information about the game itself, make sure you visit our New Super Mario Bros. 2 website!