Hatakeyama-san, could you please introduce yourself and tell us how you came to be involved with this project?
I’m Hatakeyama. I’m in Production Group 1 of the Software Planning and Development Department with Abe-san. I joined the company in 2006 and the first project I worked on was the Nintendo DS Digital TV Tuner.4When development of that finished and I was wondering what I would work on next, Abe-san came back from development of Smooth Moves. 4Nintendo DS Digital TV Tuner: An adapter that allows the Nintendo DS to receive 1seg data broadcasts available in Japan. The Nintendo DS Digital TV Tuner was never released in Europe.
He said I “came back” because for the final development stages of Smooth Moves I was working over at Intelligent Systems.
I don’t think that was the only reason, though. (laughs) When you sit next to someone, you chat back and forth. When I heard a little about this project, I thought it sounded really interesting. When I was in secondary school I was absorbed in game creation software and made games like shooting games—so much so that I eventually joined Nintendo.
It takes a lot of work to finish a game. Making multiple stages was unthinkable, so I quit. Before that, I was absorbed in Mario Paint.5 When I was in primary school. 5Mario Paint: Tool software for drawing pictures. Released for the Super NES in Europe in December 1992.
Yes. I wasn’t the type to draw pictures, but for some reason I drew a lot with Mario Paint. I was doing it on the television, and my parents would watch. At the time, I was always playing video games. When I played games like RPGs, they would make disapproving facial expressions. But when I drew with Mario Paint, they would say, “Wow! That’s really good!”
They said maybe I had artistic talent. (laughs) So even if I did Mario Paint until late at night, they wouldn’t get mad.
Since I had that background, when I heard we were going to make WarioWare game creation software, I thought it would be great. It has creative elements like drawing pictures and making music, so parents won’t make disapproving faces. What’s more, you just have to make short microgames. (laughs)
(laughs) Then one day Abe-san asked if I would like to join him, and I said yes..
I see. You got just what you wanted. That brings us to Intelligent Systems’ Sugioka-san, who previously appeared in the session of “Iwata Asks” over WarioWare: Snapped6 How did you become involved, Sugioka-san? 6WarioWare: Snapped!: Distributed as Nintendo DSiWare in Europe from April 2009.
I had heard that after development of Smooth Moves ended, Abe-san was trying to do something new.
Yes. But at the time I was developing the Korean version of WarioWare: Touched!7 Then, about the time work on that ended, Abe-san came and talked to me. 7WarioWare: Touched!: Released for the Nintendo DS in Europe in March 2005.